معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور گفت: از ابتدای فعالیت دولت نهم و دهم تاكنون، 19 هزار بنای تاریخی، محوطه باستانی و میراث معنوی كشور در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

سید مسعود علویان صدر در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری با بیان اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم برای حفظ میراث فرهنگی كشور گفت: از سال 1309 تا 1384، مجموع آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی كشور 15 هزار بنا، محوطه تاریخی یا میراث معنوی بود.

علویان صدر  افزود: تعداد بناها یا آثار تاریخی و رسوم ثبت شده در فهرست آثار ملی از ابتدای ثبت آثار تا كنون به 34 هزار افزیش یافته است.

وی با تاكید بر لزوم حفاظت از بناهای تاریخی به عنوان میراث گذشتگان، گفت: افزایش اعتبارات این بخش به منظور اجرای طرح های مرمت و نوسازی بناهای تاریخی و مساجد در كشور ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با تاكید بر لزوم مشاركت نهادهای غیر دولتی توانمند به منظور احیا و مرمت بناهای تاریخی در كشور، تسریع در تكمیل پروژه های مرمت و نوسازی بناها و مساجد تاریخی استان چهارمحال و بختیاری را خواستار شد.

علی اصغر عنابستانی، با بیان اقدامات انجام شده برای راه اندازی موزه بزرگ شهركرد، افزود: عملیات اجرایی این موزه از سال 84 در زمینی به مساحت چهار هزار و 600 متر مربع در حال اجراست.

عنابستانی، اعتبار مورد نیاز برای تكمیل این موزه را 50 میلیارد ریال  اعلام كرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم، این موزه تیرماه 92 در شهركرد بهره برداری می شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.