هندبال کرمان سابقه دیرینه ای در این رشته ورزشی در کشور دارد و افتخار آفرینی هندبالیست های کرمانی در دوره های متمادی لیگ برتر و هم چنین جام باشگاه های آسیا همه حکایت از آن می کند که این رشته ورزشی بر خلاف سایر رشته های ورزشی تیمی کرمان، دارای اهمیت و البته جایگاهی مشخص در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

از اوایل دهه هشتاد تیم شهرداری کرمان توانست در رقابتهای لیگ برتر حضور یابد و با قدرت به عنوان تنها نماینده جنوبشرق کشور با رقبای قدرتمندی همچون سپاهان اصفهان رقابتی شانه به شانه داشته باشد و در نهایت به عنوان نایب قهرمان ایران به رقابتهای جام باشگاه های آسیا هم ورود کند.

این امر افتخار کمی نبود و به همین علت هم در این رشته ورزشی سرمایه گذاری قابل توجهی صورت گرفت تا جایی که دیری نپایید تا دومین نماینده هندبال کرمان با نام مس توانست جواز حضور در رقابت های لیگ برتر را کسب کند.

حضور دو نماینده پر توان به نام های شهرداری و مس از کرمان خواب را از چشمان اصفهانی هایی که هم فدراسیون را در دست داشتند و هم دل خوش به امپراطوری بی پایان در رقابتهای داخلی بودند، ربود و به نوعی کرمان را به عنوان رقیبی تمام عیار و پر قدرت به تمام تیم های لیگ برتری مبدل کرد.

اما آنچه که برای همه مربیان لیگ برتر واضح و مبرهن بود، رقابت در میدان دو تیم ذوب آهن و سپاهان اصفهان و البته رفاقت متحدانه آنها در خارج میدان بود که توانست از اصفهان قدرتی بلامنازع در هندبال کشور درست کند.

همگان انتظار داشتند کرمان نیز که دو تیم قدرتمند را روانه مسابقات کرده است همینگونه گام بردارد و معادلات هندبال ایران را که تقریبا به یک سنت تبدیل شده بود به هم بزند اما بنا به دلایلی این اتفاق هیچگاه نیافتاد و نه تنها رقبا از حضور دو تیم کرمانی در لیگ برتر نهراسیدند بلکه از اختلافات پیش آمده بین آنها نیز شادمان هم شدند.

شهرداری و مس از بدو ورود رقابت را آغاز کردند هم در زمین مسابقه و هم در بیرون از رقابت ورزشی و مربیان این دو تیم هیچگاه مهربانانه در رابطه با یکدیگر صحبتی به میان نراندند و از اتحاد فراری بودند.

این دقیقا همان چیزی بود که رقبا انتظارش را داشتند و می خواستند که رخ دهد تا این قطب در هندبال شکل نگیرد تا هم چنان تک قطبی بودن لیگ برتر ادامه داشته باشد.

هرگاه از مربیان و کادر فنی دو تیم کرمانی خواسته می شد که کدورت ها را کنار بگذارند بنا به دلایلی از انجام آن طفره رفته و عزمی برای کنار گذاشتن اختلافات از خود بروز نمی دادند.

این وضعیت همه اهالی هندبال و ورزش کرمان را نگران نکرده بود تا جایی که این اختلافات حتی به درگیری فیزیکی در برخی از دربی های کرمان کشیده می شد و آب سردی می ریخت بر پیکر هرکس که پیش از این به فکر پیشرفت هندبال کرمان بود.

این اختلافات چندین بار منجر به این شد که زمزمه های ادغام شدن مس و شهرداری هم بپیچد تا شاید این گونه از این اختلافات که معلوم نبود ریشه در چه داشت؟ جلوگیری به عمل آید و مصداق بارز این ضرب المثل شوند که "از طلا گشتن پشیمان گشته ایم، مرهمت فرموده ما را مس کنید!"

همه این اتفاقات داشت در بستری رخ می داد که قرار بود کرمان به آیینه هندبال ایران تبدیل شود اما انگار رسم خود زنی این بار نصیب کرمان و هندبال آن شده بود.

اما آنچه که این روزها و در آستانه فصل جدید رقابتهای هندبال کشور به گوش می رسد نه انحلال یکی از دو تیم مس و شهرداری و یا ادغام آنها بلکه رفاقت و آشتی و یا بهتر بگوییم پیمان صلح این دو تیم و کادر فنی آنها با یکدیگر است، رفاقتی که تا کنون مثل همان آب در کوزه بوده است!

این خبر قطعا مایه مسرت و شادمانی همه اهالی ورزش و هندبالیست های جوان کرمانیست که قرار است در سایه همین همدلی ها، کرمان را به قطب هندبال ایران مبدل کنند.

این صلح گرچه دیر هنگام بود اما طعم حلاوت می دهد و ما را به آینده ای که پیش از این، آن را به انتظار نشسته بودیم امیدوار می کند.

جا دارد اکنون که این اتفاق مبارک رخ داده از مربیان و مسئولان این دو تیم بخواهیم که برای قبضه کردن هندبال ایران و هم چنین کسب موفقیت و افتخار آفرینی به این صلح پایبند بوده تا مردم کرمان از داشتن این دو تیم به خود ببالند و افتخار کنند.

سرمربی تیم هندبال کرمان:

آشتی هندبالی ها موجب رشد هندبال در کرمان است

سرمربی تیم هندبال کرمان اظهار داشت: آشتی هندبالی ها موجب رشد هندبال در کرمان است

محشن اخگر امروز در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران, افزود: در سال جاری با بهره گیری از نفرات جوان و با انگیزه در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور شرکت می کنیم .

وی افزود: با بهره گیری از نفرات جوان هم به استعداد یابی در هندبال کرمان می پردازیم و هم می توانیم نفرات جدیدی را به امید خدا به هندبال کشور معرفی کنیم.

اخگر بیان داشت: اختلافات نه چندان مهمی که بین هندبالی ها در کرمان وجود داشت به نفع کسانی بود که می خواستند ورزش باسابقه هندبال را در کرمان نابود کننداما روند صلح آمیز بین دو تیم به نفع هندبال در کرمان هستند.

سرمربی تیم هندبال کرمان ضمن تشکر از فرماندار کرمان واقدامات وی در این زمینه بیان داشت: از فرماندار کرمان که ریاست هیئت هندبال را نیز به عهده دارد تقاضا می کنم که به مانند پیگیری های گذشته خود تا شروع لیگ هر چه سریعتر تکلیف اسپانسر این تیم را به عهده بگیرد.

ویدر پایان از زحمات فرماندار کرمان برای این تیم تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که هر چه سریعتر مشکل اسپانسری این تیم نیزپیش از حضورش در ررقابت های لیگ برتر هندبال کشور حل شود.

تیم هندبال مس نماینده مقتدر کرمان در سال های گذشته

سید محمد موسوی سرپرست تیم هندبال مس کرمان در گفت و گو با خبر نگار واحد مرکزی خبر گفت: تیم هندبال مس کرمان نیز به دلیل کسب نتایج خوب در طی چند سال گذشته و به خصوص حل مشکلات اخیر این تیم در هندبال در سال جاری نیز به عنوان یک نماینده مقتدر می تواند با زهم یک سکو از هندبال را آن هندبال کرمان کند.

وی افزود: تیم هندبال مس کرمان با کسب دو عنوان سومی در تلاش است که در سال جاری بر بام هندبال ایران بایستد.

تلاش هندبال بانوان شهرداری در رقابت های دسته اول کشور

فاطمه افضلی در گفت و گو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : یم هندبال بانوان شهرداری کرمان که دو سال پیش به عنوان تنها نماینده کرمان در رقابت های لیگ برتر هندبال کشور تلاش می کرد

وی افزود: متاسفانه سال گذشته نتوانست نتایج خوب خود را دنبال کند و نتایج درخشانی بگیرد که این فرایند فرسایشی این تیم در نهایت موجب خداحافظی این تیم با رقابت های لیگ برتر هندبال شد.

ایران تایل اسپانسر تیم زیتون کرمان

فرزانه علی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار واحد مرکزی خبر تیم هندبال بانوان زیتون نیز که این روزها به خاطر مشکلاتی که از فصل گذشته با آن در گیر بود وضعیتش در سال جاری در هاله از ابهام قرار دارد.

خبرها هاکی از این است که تیم هندبال زیتون کرمان نیز با مشکلات زیادی روبرو است و حتی گفته می شود که این تیم بنا به تصمیم فدارسیون هندبال به دلیل نداشتن خوابگاه مناسب حق گرفتن بازیکن غیر بومی را ندارد هر چند که ترکیب این تیم دوماه گذشته اعلام شد./س

گزارش از : محمدعلی موحدی

برچسب ها: گزارش ، هندبال ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.