رژيم صهيونيستي از ورود يک فروند هواپيماي بدون خلبان بر فراز سرزمينهاي اشغالي 1948ميلادي بهره برداري کرده است تا در مرزهاي لبنان با اسرائيل سايتهاي ضد موشکي و نيرو مستقر کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المنار ؛ در پي حادثه هواپيماي بدون خلبان که حريم هوايي اسرائيل را نقض کرد فرماندهي ارتش اسرائيل و مشخصا يگانهاي دفاع هوايي تصميم گرفته‌اند سايتهاي موشکي زمين به هواي پاتريوت در جبل کرمل مستقر کنند.

هدف از اين اقدام نيز آن است که سامانه دفاع هوايي به شناسايي هرگونه هواپيماي بدون خلباني که وارد حريم هوايي اسرائيل مي شود کمک کند تا يگانهاي عمل کننده آنها را سرنگون کنند.

ارتش اسرائيل ترجيح مي دهد اين مأموريت را به عهده نيروي هوايي بگذارد تا با فراخواني جنگنده ها با اين هواپيماها مستقيما برخورد شود. سامانه موشکهاي پاتريوت داراي رادار ويژه اي است که مي تواند اشياء بسيار کوچک را شناسايي کند.

اين سامانه همچنين قادر خواهد بود هرگونه موشک و راکت ميان برد را هدف قرار دهد.
آخرين ارزيابيهاي شعبه اطلاعات ارتش اسرائيل نشان مي دهد حزب الله دهها نوع از اين هواپيماهاي کوچک بدون خلبان را که قادر به حمل مواد منفجره است و اين حزب امکان دارد از آنها براي حمله به اهداف اسرائيلي استفاده کند ،‌ در اختيار دارد.

برخي در اسرائيل معتقدند تل‌آويو از حادثه هواپيما براي سرپوش گذاري و توجيه برخي عمليات استقرار نظامي در طول مرزها با لبنان و همچنين برخي تحرکاتي که اسرائيلي ها مايل نيستند در طرف مقابل تدارک براي جنگ قلمداد شود ، بهره برداري مي کند .
برچسب ها: موشک ، صهیونیستی ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار