روزنامه سوري الوطن نوشت: تلاش دولت ترکيه براي ايجاد مناطق حائل در مرزهاي مشترک با شمال سوريه، به منزله آغاز راه خودکشي سياسي آن است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ رسانه هاي فرانسوي به تازگي به نقل از منابع امنيتي اروپائي نوشتند: ترکيه تصميم گرفت که مناطق حايل را در مرزهاي مشترک با سوريه به ويژه در استان ادلب ايجاد کند.

اين روزنامه افزود: ترکيه با هماهنگي شورشيان مسلح که از آنها با اسلحه و پول حمايت مي کند، مسئله شليک خمپاره از داخل سوريه به طرف مناطق مرزي ترک پيش کشيده است تا بهانه اي براي آغاز عمليات نظامي عليه سوريه داشته باشد و در مرحله بعد، پس از منهدم کردن پاسگاه هاي مرزي ارتش سوريه، آن مناطق را در تصرف گروه هاي مسلح تروريستي قرار دهد.  

الوطن نوشت: گرچه ترکيه در ماه هاي گذشته تلاش کرد، نقش غيرعلني در حمايت از گروه هاي تروريستي داشته باشد، اما با گذشت 19 ماه از بحران در سوريه، اينک مداخله دولت ترکيه به رياست رجب طيب اردوغان به طور آشکار قابل مشاهده است.

برپايه اين گزارش، ترکيه در رسانه مدعي خواهد شد که گروهک موسوم به ارتش آزاد مناطق حايل مرزي را مديريت مي کند ولي در عمل ارتش ترکيه حمايت آن مناطق را تامين خواهد کرد.

به نوشته الوطن، دولت ترکيه درصدد ادعاي اين مسئله است که  شورشيان اين مناطق را در دست دارند تا در مذاکرات ميان مخالفان و دولت، اين مسئله به عنوان اهرم فشار عليه دمشق به کارگرفته شود.

اين روزنامه در پايان گزارشش مي نويسد، دولت اردوغان در راهي که عليه سوريه در پيش گرفته سخت در اشتباه است و به رغم اينکه در محافل بين المللي برخي طرفها از برنامه دولت ترکيه حمايت مي کنند، اما سوريه هرگز اجازه نخواهد داد که مناطق حايل در مرزهاي شمالي آن برپا شود.
برچسب ها: الوطن ، سوریه ، حائل ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار