رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر کشور از عضويت دو ميليون نفر در اين سازمان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين محمدجعفريان درنشستي با خبرنگاران که به مناسبت هفته کاهش بلاهاي طبيعي در سالن مديريت بحران استانداري  قزوين برگزار شد اظهار کرد : دانشجويان , دانش آموزان در مقاطع تحصيلي مختلف ,  طلاب حوزه علميه و خيلي از اقشار زحمت کش جامعه در اين سازمان در راستاي وظيفه انساني در اين سازمان عضو هستند .

وي با بيان اين که اثر کار خير ماندگاري بيشتري را به همراه دارد افزود: وقتي مردم احساس کنند که نيروهاي امدادي مي توانند در هنگام بحران ها آن ها را ياري کنند مطمئنا ما مي توانيم جذب نفراتي بيشتري را در اين سازمان در جهت اهداف خداپسندانه داشته باشيم .

جعفريان با اشاره به برپايي اردوهاي جهادي عنوان کرد : برکت و ارزش اردوهاي جهادي براي توسعه و پيشرفت کشور است زيرا اين امرعلاوه براين که منجربه اجتماعي شدن جواناني خواهد شد که براي اين طرح مجري شده اند ثمرات زيادي براي مردمي دارد که در اين اردوها حضور پيدا کرده اند .

رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمرکشورهمچنين با بيان اين که در سه سال گذشته نزديک به پنج هزار نفر دراردوهاي جهادي کشور حضور پيدا کرده اند افزود: در اين اردوها که در قالب جهاد رمضان , محرم , فجر و نوروز برپا شده است بيش از يک هزار جوان شرکت داشته اند .

جعفريان با اشاره به اين که هزينه پيشگري در حوادث تقريبا 20 درصد هزينه ها را در امداد و نجات کم مي کند اظهار داشت : اين هزينه ها در خيلي از مواقع مي تواند در قابل کاروان هاي نيکوکاري خود را نشان دهد .

وي تصريح کرد : بافت هاي روستايي در هنگام بحران پرآسيب هستند و درحوادث هايي که در اين مناطق صورت مي گيرد تلفات زيادي به بار مي دهد که همت و همکاري مردم در اين گونه مواقع مي تواند کمک زيادي در کم کردن خسارات داشته باشد .

رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمربا اشاره به اين که هدف اين سازمان برپايي هر چه بيشتر اردوهاي جهادي است عنوان کرد :  مردم را بايد حتي در هنگام حوادث به اردوهاي جهادي کشاند تا آنان با انجام کار و دخالت در امر پيشگيري در موضوع دخالت کنند .

وي هدف از اردوهاي جهادي را هدايت نسلي آگاه و تربيت ساز عنوان کرد و گفت  : ما براي اين که بتوانيم اثر ماندگاري اين کاررا بالا ببريم بايد به اين مقوله توجهي اساسي و نگاهي ويژه کرد تا نسلي موفق در جهت کاهش خسارات داشته باشيم .

جعفريان با بيان اين که در کشوري پرحادثه زندگي مي کنيم اظهار داشت : وقوع نزديک به 20 هزار زمين لرزه و پس لرزه در طي ده سال گذشته در کشور نشان از آن دارد که  آگاهي مردم براي مقابله و پيشگيري از حوادث يک امر ضروري تلقي مي شود ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.