کارشناسان سياسي در فرانسه خاطر نشان کردند سياست هايي که فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه در زمينه افزايش ماليات، پيمانهاي اروپايي و رياضت اقتصادي تحميل مي کند، موجب کاهش شديد محبوبيت او شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، برونو  ژودي خبرنگار ژورنال دو ديمانش  گفت پنج ماه پس از روي کارآمدن اولاند همه متوجه رفتار او شدند.

او در نخستين ماه پس از پيروزي اش در انتخابات به اجراي دقيق برنامه هايش پرداخت. سپس بعد از انتخابات پارلماني، وي به ايجاد کميسيونها و وقت کشي پرداخت و همه چيز را به بعدا موکول کرد و سپس با اعماق مشکلات مواجه شد و به تدريج در مواضع خود عقب نشيني کرد.

داويد رونودالون خبرنگار لوموند گفت دولت در بسياري از تصميمات خود درباره شرکتها مجبور به عقب نشيني شده است. 

در حال حاضر اولاند در تلاش است با حمايت بر وزير کشورش يعني مانوئل والس و مطرح کردن مسائل امنيتي وجهه اي تازه به خود بدهد اين درحالي است که در گذشته مسائل امنيتي  هرگز نقطه قوت سوسياليستها نبوده است اما والس تنها وزيري است که در اين دولت کارش را به درستي انجام مي دهد.

 او در حال حاضر به نوعي معاون نخست وزير تبديل شده و محبوبيت او نيز به شدت رو به افزايش است.

طي هفته گذشته مسائل متعدد تروريسم و اسلامگرايي مطرح شده و اين به نفع اولاند تمام مي شود هرچند همه کارها را والس انجام مي دهد.  او مي خواهد اعتبار امنيتي به خود بدهد.

برچسب ها: اولاند ، کاهش ، محبوبیت ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار