رئيس کميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينکه طرح سوال از رئيس‌جمهور نشان‌دهنده حساسيت و نگراني وکلاي ملت نسبت به مسائل ملي و مطالبات مردم است، گفت: فضاي تعامل، بهترين فضا براي حل و فصل مسائل و مشکلات کشور است، در صورتيکه دولت نيز گام‌هاي مثبتي براي تقويت اين فضا بردارد.

 محمد‌علي  پور‌مختار  نماينده مردم  بهار و کبودرآهنگ در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تقديم طرح سوال از رئيس جمهور در جلسه امروز(چهارشنبه) پارلمان گفت: طرح سوال از رئيس جمهور  نشاندهنده حساسيت، نگراني و توجه مجلس به مسائل و موضوعات ملي و مطالبات مردم است.
 
وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به اينکه فضاي تعامل، بهترين فضا براي حل و فصل مسائل و مشکلات کشور است،‌ اگر بتوان در اين فضا مشکلات را مرتفع كرد قطعا به نفع نظام و مردم است.

رئيس کميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينکه سوال از رئيس جمهور حق نمايندگان و حق مجلس است، اظهار داشت: با توجه به تماس‌هايي که مردم با وکلاي خود دارند و برنامه مجلس را براي حل مسائل اقتصادي جويا هستند، بهارستان در ماه‌هاي اخير نشست‌هايي با وزير اقتصاد و رئيس کل بانک مرکزي داشت که وزير اقتصاد پاسخگويي به مسائل اقتصادي پيش آمده در ماه‌هاي اخير را در حوزه کاري خود ندانست و از طرفي بانک مرکزي نيز نمي‌تواند محل سوال واقع شود لذا تنها، راه سوال از رئيس‌جمهور براي رفع نگراني‌ها و ابهامات مردم و نمايندگان باقي مي‌ماند.

وي در  ادامه با تاکيد بر اينکه مجلس قائل به فضاي تعاملي است، تصريح کرد: مجلس در طول اين مدت اين موضوع را اثبات كرده است ولي توقع ما نيز از دولت و خصوصا رئيس‌جمهور اين است که دولتي‌ها نيز به تقويت  اين فضا کمک کنند.

رئيس  کميسيون اصل 90 در خاتمه اظهار داشت: اگر دولت به تقويت تعامل در ميان قوا اعتقاد دارد بايد قبل از اينکه سوال از وي مطرح شود، به يکي از وزرا اختيار دهد تا با حضور در مجلس با پاسخگويي به  نمايندگان نگراني‌هاي وکلاي ملت  را برطرف کند تا شاهد افزايش بيش از پيش تنش‌ها نباشيم.

انتهاي پيام/ س2
 

برچسب ها: تعامل ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار