معاون اداره كل میراث فرهنگی ، صنالیع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای تأمین زیرساخت های لازم هر منطقه نمونه گردشگری در استان چهارمحال وبختیاری حدود 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد 

حیدر صادقی با بیان تصویب 15 منطقه نمونه گردشگری در سفرهای هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری گفت: منطقه نمونه گردشگری دیمه با اعتبار یك میلیارد و 500 میلیون ریال گازرسانی شده و این منطقه نمونه به همراه بازفت، مصوبه شورای عالی شهرسازی كشور را دریافت كرد.

صادقی، عمده ‏ترین مشكلات مربوط به مناطق نمونه استان چهارمحال وبختیاری را موضوع واگذاری اراضی مورد نیاز سرمایه گذاران، ارزیابی زیست ‌محیطی مناطق با توجه به وجود تالاب‌ها در استان چهارمحال و بختیاری ، طولانی شدن روند تصویب طرح‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی و روند ارائه تسهیلات بانكی و آزادسازی اعتبارات ملی عنوان كرد.

وی، با تشریح توانمندی های استان چهارمحال و بختیاری در جذب گردشگر و روند مطلوب جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری در مقایسه با دیگر استان ها، افزود: اگر در زمینه تأمین اعتبار هزینه‏ های مناطق نمونه گردشگری و ارائه تسهیلات بانكی حمایت بیشتری از سرمایه ‌گذاران انجام شود، رشد و پیشرفت استان چهارمحال وبختیاری در جذب گردشگر داخلی و خارجی به نحو چشمگیری افزایش می یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.