لیگ برتر فوتبال تا 28 مهر تعطیل است و بد نیست تا آغاز لیگ نگاهی آماری به شرایط 18 تیم حاضر در لیگ داشته باشیم.

   به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در حال حاضر و پس از گذشت 11 هفته از لیگ برتر سپاهان با 20 امتیاز از 10 مسابقه در صدر جدول لیگ قرار دارد، آخرین تیم حاضر در جدول نیز تیم صنعت نفت آبادان است که با 7 امتیاز در قعر جدول است.
**سپاهان اصفهان
 سپاهانی ها پرافتخار ترین باشگاه حاضر در لیگ در پایان هفته دهم خود و یازدهم تیم های دیگر با 20 امتیاز در صدر جدول قرار دارند.
 سپاهان در 10 دیدار گذشته خود 6 برد، 2 تساوی و 2 باخت داشته است و با 16 گل زده و 7 گل خورده صدرنشین است. سپاهانی ها سه دوره متوالی قبلی را قهرمان لیگ بوده اند آنها هم چنین در فصل 82-81 قهرمانی را تجربه کردند و اگرچه در مسابقات جام باشگاه های آسیا ناکام ماندند اما همچنان از مدعیان قهرمانی لیگ هستند.
 **نفت تهران
 نفتی ها در سال گذشته هم از شگفتی سازان لیگ بودند آنها امسال نیز در 11 مسابقه 5 برد، 5 تساوی و یک باخت کسب کرده اند و با 20 امتیاز و تفاضل گل نسبت به سپاهان در رتبه دوم قرار دارند. نفت تهران نشان داده است که در فضایی آرام و به دور از تشنج و حاشیه می تواند نماینده شایسته ای برای فوتبال کشورمان باشد.
 **فجر سپاسی شیراز،  بهترین خط حمله
 بدون شک شاگردان سرهنگ نشان داده اند که لیگ دوازدهم را رویایی آغاز کرده و ادامه داده اند، آن قدر رویایی که یادآور قهرمانی شان در جام حذفی 80-1379 است، فجر شاید بازیکنان چندان سرشناسي نداشته باشد اما همین جوانان با کمک سرمربی با تجربه خود در 11 مسابقه 19 امتیاز کسب کرده اند کاری که تیم بزرگی همچون پرسپولیس از آن فاصله دارد. فجر در 11 مسابقه، 5 برد، 4 تساوی و 2 باخت داشته است و با 19 گل زده و 4 گل خورده در رتبه سوم است فجری ها با این 19 گل زده بهترین خط حمله را دارند.
 **استقلال، بهترین خط دفاع
آبی پوشان پایتخت اگرچه در صدر نیستند ولی نشان داده اند که رفته رفته عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته اند. استقلال هم اکنون با 10 بازی و 19 امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد. استقلال از 10 مسابقه، 5 برد، 4 تساوی و یک باخت داشته و با 9 گل زده و 4 گل خورده و توانسته بهترین خط دفاع را به خود اختصاص دهد.
 **سایپا
 سایپا تیم جوانی است آن قدر جوان که سرمربی اش در ابتدای فصل معتقد بود چوب جوانگرایی اش را خواهد خورد ولی تا به این جای کار آنها بد عمل نکرده اند. سایپا با 18 امتیاز از 11 مسابقه یعنی 5 برد، 3 تساوی و 3 باخت و 13 گل زده و 10 گل خورده در رتبه 5 جدول قرار دارد. سایپا در لیگ ششم توانست با علی دایی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.
**راه آهن شهر ری
 راه آهنی ها اگرچه با حواشی زیادی آغاز به کار کردند ولی در ادامه شرایط بهتری پیدا کردند آنها هم اکنون با 18 امتیاز از 10 بازی در رتبه ششم جدول قرار دارند راه آهن 5 برد، 3 تساوی و 2 باخت و 12 گل زده و 9 گل خورده در کارنامه خود دارد.
**تراکتورسازی تبریز
 تراکتورسازی تبریز که در چند وقت اخیر از جمله مدعیان قهرمانی بوده است در حال حاضر با 17 امتیاز از 11 بازی در رتبه هفتم قرار دارد این تیم با 4 برد، 5 تساوی و 2 باخت و 15 گل زده و 10 گل خورده نسبت به فصل گذشته خود نسبتا ضعیف تر است.
 ** ملوان
 ملوان اگر چه در یک برهه کوتاه از لیگ صدرنشین بود در حال حاضر با 16 امتیاز از 11 بازی هشتم است. ملوان با 4 برد، 4 تساوی و 3 باخت و 12 گل زده و گل خورده هشتم است. فولاد فولادی ها اگر چه لیگ را خوب شروع نکردند اما در ادامه عملکرد بهتری داشتند فولاد در حال حاضر با 15 امتیاز از 11 مسابقه نهم شد فولادی ها در 3 مسابقه اخیر خود برد داشته اند.
** صبا قم
صبایی ها که در فصل گذشته از شگفتی سازان لیگ بودند در این فصل تا به این جای کار در میانه جدول هستند صبا در 11 مسابقه اخیر 15 امتیاز کسب کرده است.
** پیکان
با کمترین تساوی پیکان امسال دوباره به لیگ برتر راه پیدا کرد و فانوس به دست هم نیست پیکانی ها با 10 بازی و 13 امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارند. پیکانی ها در 10 مسابقه، 4 برد – یک تا وی و 5 باخت داشتند. پیکان البته از لحاظ گل خورده آمار بدی دارد آن ها در کنار 13 گل زده، 22 گل خورده دارند .
**مس کرمان
 مسی ها در 10 مسابقه 11 امتیاز کسب کرده اند آن ها 3 بازی را با برد،‌2 بازی را با تساوی و 5 بازی را با باخت پشت سر گذاشته اند مس 7 گل زده و 9 گل خورده دارد.
**  پرسپولیس
 ضعیف ترین خط حمله پرسپولیس در ادامه ناکامی های فصل گذشته خود، در فصل دوازدهم نیز عملکرد بدی داشته و در پایان هفته یازدهم تنها 11 امتیاز کسب کرده است 2 برد، 5تساوی و 4 باخت در 7 مسابقه نتیجه خوبی نیست پرسپولیس در میان 18 تیم حاضر در لیگ برتر با 6 گل زده ضعیف ترین خط حمله را دارد سرخپوشان پایتخت از روزهای اوج خود فاصله زیادی دارند و حالا با 11 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارند.
** داماش گیلان
 داماشی ها اگر چه تیم خوبی دارند ولی باید پذیرفت که با بحران های زیادی دست و پنجه نرم می کنند. داماش چهاردهم جدول است آن ها در 11 مسابقه ، 2 برد، 5 تساوی و 4 باخت کسب کرده اند و به 11 امتیاز دست یافته اند. داماشی ها 11 گل زده و 17 گل خورده در کارنامه خود دارند.
** ذوب آهن و کمترین تساوی
 ذوب آهن اصفهان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و است تا امروز با 10 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار گرفته است ذوب آهنی ها 3 برد ، یک تساوی و 7 باخت در پرونده خود دارند. آن ها با 9 گل زده و 17 گل خورده از 11 بازی به جایگاه فعلی شان رسیده اند.
** آلومینیوم هرمزگان،
 کمترین برد آلومینیوم هرمزگان امسال در پایان هفته یازدهم در جمع 3 تیم انتهایی جدول قرار دارد آلومینیوم در 11 بازی به یک برد، 6 تساوی و 4 باخت دست پیدا کرده اند و با 8 گل زده و 11 گل خورده و 9 امتیاز شانزدهم جدول هستند.
**گهر درود
 کمترین برد گهرها هفدهم جدول هستند و 10 بازی تنها با 7 امتیاز کسب کرده اند آن ها به یک برد ، 4 تساوی و 5 باخت دست پیدا کرده اند گهری ها 7 گل زده و 16 گل خورده در کارنامه خود دارند. آن ها هفدهم جدول هستند و باید تمام تلاش خود را بکار ببندند تا ازقعر فاصله بگیرند. **صنعت نفت آبادان
 بدترین خط دفاع قعر نشین هفته یازدهم لیگ، صنعت نفت آبادان است صنعت نفت با یک برد، چهار تساوی و 6 باخت از 11 مسابقه با 7 امتیاز هجدهم جدول است. صنعت نفت 24 گل خورده و 14 گل زده در کارنامه اش دارد و بدترین خط دفاع را شامل است./ق
برچسب ها: لیگ برتر ، سپاهان ، نفت ، امار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار