مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی از اختصاص 20 میلیارد تومان بودجه برای بخش منابع در سال خبر داد

 .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ، سید عارف علوی صبح امروز در نشست خبری در بیرجند اظهار کرد: حدود 5 میلیون نسخه کتاب در سال خریداری و برای کتابخانه‌های سطح کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 میلیون نسخه کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور موجود است، ادامه داد: 3 میلیون نفر عضو کتابخانه‌های عمومی کشور هستند.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های بریل موجود در کتابخانه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: در بخش کتاب بریل در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور ضعیف عمل شده است.

علوی دلیل این ضعف را سخت و پر هزینه بودن چاپکتاب‌های بریل عنوان کرد و گفت: باید با تلاش دستگاه‌های اجرایی به آن چیزی که مورد نیاز مردم است، دست یابیم.

وی تعداد کتابخانه‌های کشور قبل از دولت نهم را یک هزار و 600 کتابخانه دانست و افزود: در حال حاضر 2 هزار و 800 کتابخانه در سطح کشور وجود دارد.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه روستایی خوانشرف واقع در نهبندان اشاره کرد و یادآور شد: این کتابخانه بهترین کتابخانه روستایی در سطح کشوربوده اما به خوبی از آن استفاده نشده است.

علوی از استقبال خوب کودکان از منابع خبر داد و افزود: تجهیزات بخش کودکان باید در تمام کتابخانه‌ها فراهم شود و امید است تا پایان سال این امر محقق شود.

وی به خرید نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای برای کتابخانه‌های سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: این نرم‌افزارها با محوریت متن‌محور و آموزش‌محور خریداری و برای کتابخانه‌های سطح کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی افزود: بازدید از کتابخانه‌های تمام استان‌های کشور نیز در دستور کار قرار گرفته استکه در این راستا خراسان جنوبی تنها استانیبوده که از تمام کتابخانه‌های آن بازدید شده است./س 

برچسب ها: اختصاص ، بودجه ، به ، نهاد ، عمومی ، کتابخانه ، ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.