عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت :يك نواختي در چهره بيروني احزاب ميزان گرايش به جذب نيرو را در جامعه كاهش مي‌دهد و تنها جوانگرايي مي‌تواند شكاف بين نسلي را برطرف كند.


حميدرضا ترقي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جوانگرايي در احزاب را يكي از اصول پايداري و ماندگاري در عرصه سياسي دانست و گفت: اگر احزاب داراي رويش جديد نباشند و نتوانند كادرسازي را به عنوان يكي از اصول پايداري و ماندگاري خود در عرصه سياسي مورد توجه قرار دهند پس از پيرشدن عناصر اصلي تشكيلاتي به مرور از عرصه سياسي و قدرت در كشور كنار گذشته مي شود.

عضو ارشد حزب موتلفه بيان داشت: لازمه ماندگاري و تداوم هدفمند احزاب در عرصه سياسي كشور رويش و جذب جوانان و كادر سازي از قشر جوان در اين احزاب است.

وي با اشاره به علاقه مندي به تنوع پذيري جامعه و در کل همه جوامع انساني، تصريح كرد: به طور طبيعي يك نواختي در چهره بيروني احزاب ميزان گرايش به حزب را در جامعه كاهش مي‌دهد و لذا احزابي كه به دنبال نوسازي بوده، در واقع به دنبال روش هاي جديد هستند.

ترقي در ادامه افزود: احزاب طرفدار نوسازي توفيقشان در تقويت پايگاه اجتماعي و همچنين جذب سرمايه اجتماعي جامعه بسيار بيشتر از احزابي است كه به همان نيروهاي گذشته خودشان اكتفا مي كنند.

وي با اشاره به شكاف بين نسلي در جامعه، بيان داشت: تنها جوانگرايي در احزاب مي‌تواند فاصله نسلي احزاب با جامعه را برطرف كند و تجربه نسل گذشته را به نسل جديد منتقل كند و نسل جديد با حفظ آرمانها و اصول نسل پيشين با توجه به نيازها و روش‌هاي روز آن اهداف و آرمان‌ها را پي بگيرد.

ترقي با بيان اينكه حزب موتلفه در بخش‌هاي اجرايي و معاونت‌هاي حزب گام‌هاي خوبي برداشته است، عنوان كرد: اخيرا در تركيب شوراي مركزي حزب افراد جواني وارد شدند و در دهمين مجمع عمومي حزب موتلفه سه يا چهار نفر عضو جوان به جمع شوراي مركزي پيوستند و جايگزين افرا مسن تر شدند.

وي گفت: البته ميانگين سني حزب موتلفه چندان تفاوتي با گذشته نداشته و آن چنين پيشين را حفظ كرده است.

ترقي عنوان كرد: به نظر مي رسد بدنه حزب به شخصيت هاي حزبي بيشتر گرايش دارد و همچنان گرايش به شخصيت ها بيشتر از گرايش به تشكيلات است.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان كرد: علي‌رغم تلاش هاي زيادي كه آقاي عسگراولادي براي جوانگرايي در حزب داشته و پيشگام اين مسئله بودند اما نيازمند به برداشتن گام‌هاي بيشتري هستيم كه از بخش اجرايي در حد معقول جوانگرايي را به شوراي مركزي انتقال دهيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جوانگرایی ، شکاف ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار