از سیّد اسماعیل بن محمّد حِمیَری شنیدم که می گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: ای پسر رسول خدا! برای ما اخباری از پدرانت علیهم السلام درباره غیبت رسیده و به صحّت پیوسته است

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخرین یادداشت از وبلاگ پرسش های مهدویت به بیان احادیث امام صادق(ع) در مورد امام مهدی(عج) پرداخته است و نوشت:

در کتاب « ینابیع المودّه » از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمود: «خلف صالح از فرزندان من است و او همان مهدی است». (165)

شیخ صدوق رحمه الله در کتاب « کمال الدین » روایت کرده است که حبّان سرّاج گوید: از سیّد اسماعیل بن محمّد حِمیَری شنیدم که می گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: ای پسر رسول خدا! برای ما اخباری از پدرانت علیهم السلام درباره غیبت رسیده و به صحّت پیوسته است. بفرمایید کدام امام غایب میشود؟ حضرت فرمود: ششمین فرزند من که دوازدهمین امام هدایتگر پس از رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم است؛ غایب میشود. (166) ...

باز در کتاب « کمال الدین »، از عبداللّه بن ابی یعفور از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: «هر کس به امامت پدرانم و فرزندانم اعتراف کند و امامت فرزندم « مهدی » را منکر شود مانند کسی است که به همه پیغمبران عقیده داشته باشد و نبوّت حضرت محمّد صلی الله علیه وآله وسلم را انکار نماید. عرض کردم: ای آقای من! مهدی، کدام یک از فرزندان شماست؟ فرمود: پنجمین نفر از فرزندان امام هفتم (موسی بن جعفر) است که شخصِ او از شما پنهان می شود و نام بردنش برایتان جایز نیست». (167)


پی نوشت ها:
165) همان، ج 3، ص 392 ، باب 94 ، ح 37 ؛ غایۀ المرام، ص 701 .
166) کمال الدین صدوق، با ترجمه فارسی، ج 1، ص 112 ، و عربی ص 33 .
167) همان، ج 2، ص 8، ح 12 و عربی، ص 338
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار