معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت:اجرای مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند به ارائه خدمات بهینه به تمام گروه‌های سنی شهروندان منجر شود و زمینه اجرای مصوبه «شهر دوستدار کودک» را به بهترین ایجاد کند.

سید محمد هادی ایازی در گفت‌وگو با باخبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: مدیریت یکپارچه در تمام حوزه‌ها می‌تواند به ایجاد شهر دوستدار کودک کمک بزرگی کند.
وی افزود: در بسیاری از دستگاه‌های دولتی سالن‌های آمفی تئاتر مجهزی وجود دارد اما این آمفی تئاترها در طول سال کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ سئوال اینجاست چرا نباید از این فضاهای فرهنگی برای اجرای برنامه‌های مورد علاقه کودکان و خانواده‌ها استفاده کرد؟ اگر این رویکرد در تمامی سطوح مدیریتی وجود داشته باشد وقتی که دستگاه‌های دولتی تعطیل می‌شوند، در آنها به روی مردم باز می‌شود تا از فضاهای آن بتوانند حداکثر استفاده را به عمل آورند.
ایازی با اشاره به کمک‌های مالی پرداخت شده شهرداری تهران به آموزش و پرورش در قالب طرح شهر دوستدار کودک گفت: در این اقدام، حدود 160 میلیارد ریال از سوی شهرداری به آموزش و پرورش کمک شده است. در همین راستا با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش در سال نود و نود و یک کتابخانه‌های کلاسی برای مدارس ابتدایی و راهنمایی ایجاد شد تا کودکان شهر به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشد.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران مناسب سازی فضاهای شهر برای کودکان را موضوعی مهم خواند و تصریح کرد: اصول مناسب سازی فضای شهر برای کودکان، سالمندان و معلولان بسیار به یکدیگر نزدیک است، بنابراین می‌توان به قصد مناسب سازی شهر برای یک گروه، فضاها را برای گروه‌های مشابه هم به سامان کرد.
وی مفهوم شهر دوستدار کودک را ساختن شهری عنوان کرد که در آن کودکان و والدین آنها کمترین دغدغه را در فضای شهر احساس کنند و سپس افزود: به عنوان مثال در رویکرد شهرداری تهران در هر محله با ایجاد خانه اسباب‌بازی به والدین کودکان این امتیاز داده شد که آنها بتوانند کودکان خود را با اطمینان خاطر به این مراکز بسپارند و کودک نیز بتواند اوقات شاد و مفیدی را در این خانه‌ها بگذراند
ایازی همچنین با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران در راستای ارتقای سطح هوش و دانش علمی کودکان در فضاهای عمومی شهر گفت: در پارک‌ها و بوستان‌های تهران وسایلی را نصب کردیم که وجود آن‌ها هم باعث ایجاد فضای مفرح برای کودکان می‌شود و هم منجر به  بالا رفتن سطح علمی و هوش آن‌ها می‌شود.
وی برگزاری جلسات شورای کودک در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را با حضور نخبگان و کارشناسان حوزه از دیگر برنامه‌های شهرداری در راستای مناسب سازی فضای شهر برای کودکان خواند و تصریح کرد:این جلسات به صورت مستمر و ماهانه برگزار می‌شود و بسیاری از اقدامات انجام شده در حوزه کودک در این شورا به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.
وی همچنین ایجاد فضاهای ورزشی مناسب در مدارس را از نتایج مطلوب همکاری شهرداری تهران و سازمان آموزش و پرورش استان دانست./ز
 

برچسب ها: ایازی ، مدیریت ، یکپارچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار