وی افزود: هم اکنون درتبدیل پژوهش به محصولات با توجه به رشد علمی که در کشور صورت گرفته با مشکل مواجه هستیم واین درحالی است که در بسیاری از کشورها در تبدیل پژوهش به محصول رشد صعودی بوده واز ما جلوتر هستند.
محمدیان تصریح کرد: ایده تبدیل پژوهش به محصول در دانشگاه های بزرگ باید عملی شود.
وی به نکته دوم اشاه کرد وافزود: نکته دوم برای هرچه بهتر شدن مهارتهای کارآفرینی این است که دانشگاه علمی کاربردی باید به شرکت های دانش بنیاد توجه ویژه ای داشته چنانچه در نقشه جامع علمی کشور مشخص شده است ،در افق 1404 باید 50هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشته باشد وهم اکنون تنها 9هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد.
باید به روحیه مسئولیت پذیری دانشجویان توجه شود
محمدیان درادامه به نکته سوم اشاره و افزود: پرداختن یا توجه به دانشگاه فنی حرفه ای یا همان آموزشکده های فنی حرفه ای باید بیش تر از پیش صورت گیرد چنانچه در2سال پیش مجلس آموزگاههای فنی حرفه ای را که زیر مجموعه آموزش پرورش بودند به وزارت علوم منتقل کرد واین انتقال می تواند مکملی در جهت رشد سریعتر در آموزش مهارت کار آفرینی باشد.
وی تصریح کرد: هم اکنون آمادگی خوبی در دانشگاه علمی کاربردی برای سامان بخشیدن به این عمر وجود دارد. البته نباید فراموش شود ارزش گذاری علمی ، فرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی کم رنگ شود، بنابراین انتظار ما این است که همانقدر به بحث کار آفرینی به بحث کارآفرینی در کشور توجه می شود باید به بحث روحیه مسئولیت پذیری در دانشجویان دلبستگی دانشجویان به مسئولان نظام نیز توجه شود.
بیست هزار استاد دانشگاه در طرح معرفت افزایی شرکت کردند
محمدیان
در ادامه گفت: یکی از مسئولیت های اصلی دانشگاه علمی کاربردی این است که
همانقدر که به مباحث علمی در این دانشگاه توجه می شود باید به علم همراه
ایمان نیز توجه شود.