نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین استان کشور در تأمین ارزش افزوده محسوب می‌شود اما همچنان توسعه نیافته‌ترین استان کشور است.

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن مساحت یک درصد از کشور، 10 درصد آب کشور، 70 درصد گیاهان دارویی و 25 درصد نفت کشور را با تولید 720 هزار بشکه نفت خام و 50 هزار بشکه میعانات گازی و 4/1 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی به خود اختصاص داده است.
وی افزود: برخورداری از معادن فراوان، قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و نزدیکی به مراکز مهم اقتصادی کشور و مبادی صادرات و واردات و داشتن چشم اندازهای بکر، طبیعتی دل‌انگیز به عنوان پایتخت طبیعت ایران تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های این استان است به نحوی که نخستین استان در تامین ارزش افزوده کشور است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس تصریح کرد: علی‌رغم همه این شرایط و با وجود خدمات ارزنده و غیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هنوز آثار محرومیت از چهره این استان زدوده نشده است.
زارعی ادامه داد: از مجموع 270 هزار هکتار زمین کشاورزی با وجود در اختیار داشتن 10 درصد آب کشور هنوز 230 هزار هکتار از این اراضی به صورت دیم کشت می‌شود. /س

برچسب ها: یاسوج ، توسعه ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.