فرماندار خرمشهر گفت: راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی باعث تسهیل و افزایش حجم سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،عبدالله حسینی در نشست دهیاران، کشاورزان و رؤسای شورای روستایی شهرستان خرمشهر در محل سالن اجتماعات شهید دورقی فرمانداری این شهر اظهار کرد: نتایج حاصل از استفاده از تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌های دیگر پیشرفت های قابل توجهی را نشان داده است.

وی اضافه کرد: استفاده و مدیریت خوب از این صندوق در شهرستان خرمشهر با توجه به استعدادهای موجود در بخش کشاورزی و شیلات، راندمان بسیار بالایی را نشان خواهد داد.

فرماندار خرمشهر اظهار داشت: مردم به دلیل ضعف بنیه مالی در رابطه با اجرای طرح‌های کشاورزی و تولید و صنایع جانبی، قطعا به تنهایی قادر به اجرای این طرح‌ها نبوده و نیاز به حمایت از طریق دستگاههای اجرایی و دولت دارند.

حسینی خاطر نشان کرد: با ارزیابی طرح‌های بخش کشاورزی و شیلاتی در این منطقه، طرح‌های شیلات نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌تواند نقش مؤثری در بالا بردن اشتغال و رونق اقتصادی مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین نخیلات این شهرستان با وجود اینکه بخش قابل توجهی در دوران جنگ تحمیلی و خشکسالی از بین رفته است اما توسعه بخش نخیلات و صنایع تبدیلی و جانبی این بخش می‌تواند کار ساز باشد.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اهداف صندوق حمایت از بخش کشاورزی گفت: اهمیت و جایگاه صندوق حمایت از بخش کشاورزی در اقتصاد و وظایف سرمایه گذاری در این بخش شکل گیری نهادهای قوی با هدف افزایش حجم صندوق در بر دارد.

حسینی افزود: سرمایه‌گذاری در این بخش، تجهیز منابع مالی با ایجاد نهاد نظام مند پولی و مالی، سهولت دسترسی کشاورزان به تسهیلات مالی لازم با بهره کم و با حداقل تضمین است.

وی سهم دولت در این صندوق را 49 درصد و سهم کشاورزان را 51 درصد عنوان کرد و افزود: جایگاه این صندوق در قانون بر اساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی است.

وی ادامه داد: به منظور حمایت توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی مواد 17 و 19 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و قانون پنجم توسعه کشور موارد را اعلام کرده از جمله امضای تفاهمنامه بین فرماندار، مدیرت شرکت مادر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است./س

برچسب ها: افزایش ، صندوق ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.