دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينکه مردم آمريکا بايد آگاه باشند، گفت: رامني از موقعيت متزلزل آمريکا سوءاستفاده کرده و در حال جمع آوري راي افرادي است که از اين موقعيت متزلزل آمريکا در هراسند.

فرهاد نظريان دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آمريکا اظهار داشت: هر چند تا زمان پایان روند انتخاب نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی مانده، اما شواهد موجود حکایت از آن دارد که میت رامنی در انتخابات ماه نوامبر با باراک اوباما رقابت سختي خواهد داشت.

وي افزود: ميت رامني از موقعيت متزلزل آمريکا سوءاستفاده کرده و در حال جمع آوري راي افرادي است که از اين موقعيت متزلزل در هراسند و از اين طريق رقيب دموکرات خود باراک اوباما را تحت فشار قرار مي‌دهد.

نظريان با تاکيد بر اينکه رامني قائل به سياست‌هاي تک قطبي است، تصريح کرد: رامني نيز به شدت تحريم‌ها مقابل ايران اعتقاد داشته و همسو با سياست‌هاي صهيونيست و قدرت آن‌ها گام بر‌مي‌دارد.

وي مقايسه رامني و اوباما و پيروزي هريک را در انتخابات بسته به عملکرد آن‌ها دانست و گفت: سياست‌هاي اوباما در زمان رياست جمهوري‌اش ضعيف جلوه کرد و اين عملکرد ضعيف، اوضاع نابسامان اقتصادي، سياسي و اجتماعي آمريکا را از تريبون جمهوري‌خواهان به گوش مردم رساند.

اين فعال دانشجويي با اشاره به اينکه بسياري از کارشناسان آمريکا موفقيت رامني در انتخابات رياست‌جمهوري را بيشتر از اوباما مي‌دانند، عنوان کرد: مردم آمريکا به دليل وجود بحران در کشورشان و اينکه منشا اين امر را اوباما مي‌دانند نسبت به اين قضيه خشمگين شده و ممکن است به نماينده جمهوري‌خواهان يعني ميت رامني راي دهند.

وي با تاکيد بر اينکه اگر اوباما در انتخابات پيروز شود، سیاست‌های چهارساله اخیرش را ادامه می‌دهد تصريح کرد: اوباما در موضوع سیاست خارجی برای کاهش انزوای آمریکا در جهان تلاش کرده و با برگزیدن سیاستی واقع گرایانه تلاش خواهد کرد با جریان‌های اسلامی که در کشورهای عربی قدرت گرفته اند، وارد همکاری شود.

نظريان ادامه داد: با پیروزی رامنی وی سیاستی افراط گرایانه‌تر از اوباما در اکثر موضوعات اتخاذ می‌کند به ویژه اینکه حزب جمهوری‌خواه آمریکا تحت سیطره مواضع افراطي قرار دارد.

دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه در پايان با تاکيد بر اينکه مردم آمريکا بايد نسبت به اين قضيه آگاه باشند، خاطرنشان کرد: انتخاب رامني و اوباما هر دو به ضرر مردم آمريکا خواهد بود و بايد با آگاهي بيشتري در انتخابات رياست جمهوري شرکت کنند.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار