رییس امور بین المللی اتاق بازرگانی و صنایع كشورهند گفت: نیاز كشور هند به انرژی ایران و توسعه صادرات كالا به كشور ایران دو مقوله بسیار مهمی است كه برای كشور هند در ارتباط با ایران بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،' آنیل آگاروال' در نشستی كه با استاندار خوزستان در مهمانسرای شهید رجایی استانداری با اشاره به پتانسیل های طبیعی و اقتصادی بسیار خوبی كه در استان وجود دارد افزود: بحران اقتصادی در زمان حاضر گریبان گیر كشور هند و ایران شده و با گسترش ارتباطات با ایران و در كنار آن استان خوزستان می توان شاهد پیشرفت های اقتصادی زیادی بود.

وی افزود: خوزستان نقش كلیدی در تقویت ارتباط بین كشور هند با ایران خواهد داشت، شرایط و صنایع بسیار ارزشمندی همچون صنایع فولاد، پتروشیمی و بنادر بسیار مهم در خوزستان وجود دارد كه نقش بسیار مهمی دربهبود روند اقتصادی هند و خوزستان دارد.

آگاروال گفت: سفر مسوولان هند به كشور ایران به منظور تقویت هر چه بیشتر ارتباطات است و هزینه اعتبار در بخش های همچون راه آهن، كشتیرانی در الویت برنامه های اقتصادی این كشور است.

این مقام هندی با اشاره به دیدار از بنادر كشور افزود: از بندر عباس ایران روز گذشته و از بندر امام خمینی (ره) خوزستان امروز دیدار داشتیم كه بررسی ها و مطالعاتی در این بنادر انجام شد بكه ر اساس این بررسی ها جابه جایی سنگ آهن توسط این بنادر بسیار حائز اهمیت است.

رییس امور بین المللی اتاق بازرگانی و صنایع كشورهند افزود: هند به دنبال ساختن سیلوهای ذخایر مایع و مازاد شكر و سایر محصولات كشاورزی است كه یك پروژه احداث سیلو با اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد دلار طی توافقی كه انجام گرفت توسط دو كشور در ایران احداث می شود.

وی گفت: طرح های عمرانی و اقتصادی و كشاورزی خوبی در خوزستان در حال انجام است كه كشور هند آمادگی همكاری هر چه بیشتر در تمامی بخش ها را با استان دارد و با تقویت این رابطه شكوفایی بسیار خوبی در انتظار خوزستان خواهد بود.

رییس امور بین المللی اتاق بازرگانی و صنایع كشورهند كه سفر چند روزه ای به ایران داشته از سوی استاندار خوزستان برای رایزنی درجهت تقویت ارتباط با استان خوزستان دعوت شد كه در سفر یك روزه خود به این استان از برخی مناطق حائز اهمیت خوزستان دیدار كرد./س


برچسب ها: هند ، نیازمند ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.