یک استاد روانشناسی دانشگاه تگزاس گفت: تيمي از اساتيد برتر اين رشته از سراسر دنيا تشكيل شده است كه در راستاي تشكيل انجمن اضطراب در جهان مذاكراتي انجام دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، پيتر نورتن در نخستين كنگره بين‌المللي اضطراب اظهار كرد: اختلال اضطراب بين پزشكان يكي از عوامل مهم در راستاي محيط‌هاي ناامن و استرس‌زاي جامعه به شمار مي‌آيد.

استاد روانشناسي دانشگاه تگزاس گفت: اضطراب ناشي از ترس و محرك‌هاي بيروني را مي‌توان به شكل طبيعي درمان کرد و از پزشكان كمك گرفت.

نورتن بيان كرد: ترس‌های خاص كه شايع‌ترين آن ترس مرضی است اجتناب فرد را در مواجهه با برخي موقعيت‌ها، فعاليت‌ها يا اشياء تشديد مي‌كند كه در نتيجه فرد مبتلا به نوعي اضطراب مي‌شود كه خطر خاصي را بدنبال ندارد.

وي خاطرنشان كرد: ترس از مکان‌های بسته، ترس از اجتماع که افراد مبتلا به آن از حضور در فضاهاي پر ازدحام و شلوغ و خروج از محيط منزل خودداری می‌کنند، نوعي اضطراب را به همراه دارد كه اين اختلال معمولاً در نوجوانی شروع می‌شود، ولی سابقه ی آن می‌تواند به دوران کودکی و تجربه ی اضطراب جدايی در آن زمان برگردد.

استاد روانشناسي دانشگاه تگزاس عنوان كرد: بسياري از اضطراب‌ها گمراه‌كننده هستند و در ارتباط با افراد بايد از راهكارهاي متفاوتي استفاده كرد.

نورتن ادامه داد: براي رفتارهاي انساني بايد از طبقه‌بندي خاصي استفاده كرد تا بتوانيم راحتر به درمان و پيشگيري آن‌ها بپردازيم و براي جلوگيري از برخي رفتارها از آنها استفاده كرد.

وي تصريح كرد: اساساً دو نوع اضطراب وجود دارد يكي از آنها نوعی است که به طور طبیعی به عنوان عکس العمل در مقابل استرس یا خطر تجربه می شود كه در اين هنگام احساس لرزه و رعشه در فرد به وجود مي‌آيد و نوع ديگر اضطراب درون زا است كه در این اضطراب ناگهان و بدون هشدار و بدون هیچ علتی بخش هایی از بدن از کنترل شخص خارج می شود، به این معنی که اضطراب در اثر عوامل محیط خارجی فرد به وجود نمی آید، بلکه از درون فرد سرچشمه می گیرد.

استاد روانشناسي دانشگاه تگزاس عنوان كرد: دانشمندان به اضطراب به جاي چند اختلال اضطرابي به عنوان يك اختلال اضطرابي نگاه مي‌كنند و به صورت تخصصي بررسي مي‌كنند.

نورتن تصريح كرد: درمان‌هايي كه براي دیگر اختلالات عصبي استفاده مي‌شود و در اين بيماري نيز اثربخش است را مي‌توان به عنوان يك درمان مشابه به كار گرفت.

وي اظهار كرد: با توجه به اينكه آستانه تحمل افراد نسبت به هم فرق مي‌كند بايد پيش‌زمينه‌اي براي ترس‌هايی كه در كودكي به صورت فراوان در افراد مشاهده شده درنظرگرفته شود و درصدد درمان آن برآییم.

استاد روانشناسي دانشگاه تگزاس گفت: معمولا آنچه به صورت اكتسابي به فرد منتقل مي‌شود با اضطراب‌هاي محيطي متفاوت است و براي تشخيص آن نياز به ديد وسيع‌تري نسبت به مسائل و روحيات فرد است.

نورتن در خاتمه تصريح كرد: در استراليا در تمامي افراد 2.1دهم از اضطراب وجود دارد كه اين مي تواند در كشورهاي ديگر متفاوت باشد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.