رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تولید محصولات استراتژیک کشاورزی را اولویت جهاد کشاورزی و پاسخی مناسب به تحریمها اعلام کرد.

 

محمدیان درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: هم اکنون در 95 درصد نیازهای غذایی کشور خود کفا هستیم و تلاش داریم با برنامه ریزی مناسب، ترویج کشت آبیاری، مکانیزاسیون کشاورزی، ارتقاء بهره وری و آموزشهای عمومی کشاورزان و ارائه تسهیلات ویژه گامهای عملی در حمایت از تولیدات ملی در بخش کشاورزی و سرمایه گذاری دراین زمینه برداریم.

وی، گفت: ذرت علوفه ای و دانه ای و سویا از جمله محصوات وارداتی است که تلاش شده با مشارکت کشاورزان بخصوص فارغ التحصیلان کشاورزی و تشکلهای تعاونی کشت این محصولات را در یکپارچه سازی و یکجا کشتی و بهره مندی از سیستمهای نوین آبیاری گسترش دهیم.

این مقام مسئول گفت: دراین راستا شهرستان اهر با پیشگامی دراین زمینه و با همکاری تشکلهای کشاورزی ضمن تنوع بخشی به محصولات تولیدی منطقه کشت ذرت دانه ای و علوفه ای را با بهره مندی از آخرین تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از آبیاری تحت فشار و بارانی دراین شهرستان دراین زمینه گامهای عملی بردارد و امروز با کشت موفق این محصول الگویی مناسب را برای سایر کشاورزان فراهم نماید.

محمدیان با خطرناک خواندن تبدیل برخی اراضی زراعی و باغی به امور غیر کشاورزی گفت: با افراد متخلف دراین زمینه برخورد می شود و برنامه سازمان جهاد کشاورزی در سالجاری تقویت زیرساختهای کشاورزی با توسعه آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون، تحقیقات و پژوهش در حوزه کشاورزی، توجه ویژه به فارغ التحصیلان کشاورزی و ارائه تسهیلات و نمهیدات به سرمایه گذاران در این بخش می باشد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.