با حضور مسئولان کشوری و استانی، مانور امداد هوایی در محوطه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، پیش از ظهر امروز کارگاه آموزشی ارزیابی و مدیریت بحران ناشی از مخاطرات دریایی در سواحل استان سیستان و بلوچستان با مشارکت جمعیت هلال‌احمر و مدیریت بحران استانداری و سازمان ملی اقیانوس شناسی کشور در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

در این کارگاه همچنین محمود مظفر معاون امداد و نجات کشور، حسن قدمی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، پویا حاجیان مدیرکل روابط و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، ایلدار مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر در امور جوانان، رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر، رضا اربابی مدیریت ستاد بحران سیستان و بلوچستان، سیدحسن سجادی فرماندار کنارک، مسئولان و رؤسای ادارات شهرستان، فرمانداری، بخشداران، دهیاران و کارشناسان ادارات حضور داشتند.

سیدحسن فرماندار کنارک در ابتدای مراسم، توضیحاتی در ارتباط با ضرورت برگزاری اینگونه کارگاه‌های آموزشی ارائه داد.

رضا اربابی سرپرست مدیریت بحران ستاد حوادث سیستان و بلوچستان نیز در ادامه به تشریح مسائل استان پرداخته و هدف از برگزاری این کارگاه را استفاده از دانش و اندوخته پژوهش‌های اساتید در زمینه مخاطرات دریایی عنوان کرد.

در این همایش از حضور وحید چگینی ریاست اقیانوس شناسی و چندین استاد از مؤسسه اقیانوس شناسی کشور، حمید علیزاده و مهندس راست گفتار در مورد بررسی مخاطرات دریایی و دکتر مرادی در مورد سنجش از راه دور در پیش‌بینی مخاطرات استفاده شد.

پس از پایان این کارگاه آموزشی یک روزه، مانور ترکیبی زلزله در گسل مکران در محوطه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد. /س

برچسب ها: مانور ، امداد ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.