متاسفانه در حال حاضر سينماها با در پيش گيري روند سليقه سالاري به جاي سرمايه سالاري در حال افول است.

كاظم راست گفتار كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در حاكميت سرمايه سالاري بر سينما گفت: در حال حاضر سينما در تاريك ترين دوران خود به سر مي برد و نبود سياست هاي مدون وزارت ارشاد و عملكرد سليقه اي مديران به اين وضعيت دامن مي زند.
وي افزود: سينما به علت مسائل و مشكلات اقتصادي دچار ورشكستگي شده بنابراين هر گونه حركتي در جهت ايجاد محدوديت براي آن اشتباه فاحشي است.

راست گفتار درخصوص وجود فيلم نامه هاي سخيف خاطرنشان كرد: به طور صريح مي توانم بگويم در يك سال گذشه هيچ فيلمي با برخوداري از الفاظ ركيك در فيلمنامه ها وجود نداشته زيرا در صورت به كارگيري اين الفاظ در فيلمنامه وزارت ارشاد با ايجاد مميزي هاي خاص مانع از اين كار مي شود.

وي تصريح كرد: قسمت هاي سوء تفاهم برانگيز يك فيلم دليل بر توهين به شئونات فرهنگي جامعه ما نيست، زيرا اين فيلم نامه ها يك بار توسط اتحاديه بار ديگر توسط وزارت ارشاد مورد بازبيني قرار مي گيرد.

اين كارگردان با اشاره به وجود بازيگران چهره، اما فاقد كار اين بيان كرد: برخي تهيه كنندگان به علت جذابيت اين هنرمندان مجبور به استفاده از آن ها و در ادامه تحمل اين افراد هستند.

وي افزود: در هر سيستم كاري وجود برخي افراد ناباب باعث اختلال در كار مي شود، اما با ايجاد شرايط مناسب براي تهيه كنندگان درجهت عدم استفاده از اين افراد مي توان از اين كارها جلوگيري به عمل آورد.

راست گفتار در پايان در خصوص تفكر سرمايه نگر اذعان كرد: در حال حاضر برخي از سرمايه گذارارن در كشورهاي صنعتي با سرمايه گذاري در سينما ضمن كسب سود كلان از اين طريق باعث افزايش ساخت فيلم هاي فاخر مي شوند.
راست گفتار تصريح كرد: در صورت حركت سينماي ايران به سمت سرمايه سالاري، نگاه سرمايه گذاران به سينما به عنوان حرفه پول ساز و استفاده از عوامل حرفه اي توسط اين سرمايه گذاران، مي توان شاهد بهبود اوضاع فعلي بود.

وي عنوان كرد: متاسفانه در حال حاضر سينماي ما با در پيش گيري روندي سليقه سالاري به جاي سرمايه سالاري و نبود تهيه كنندگان حرفه اي در حال افول است كه بسياري از اين ضعف ها را مي توان ناشي از مديريت غلط برخي مديران و سرمايه سوزي تهيه كنندگان توسط آن ها دانست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار