یک متخصص مغز و اعصاب گفت: آنچه كه از اضطراب پيشگيري مي‌كند وجود عدالت اجتماعي و تامين اجتماعي است كه باعث اطمينان خاطر و آرامش افراد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دكتر مهران همام با اشاره به تاثير باورهاي ديني در كاهش اضطراب اظهار كرد: ذهن افرادي كه ذات منشا هستي را باور دارند مسايل را راحت‌تر تجزيه و تحليل مي‌كند و در برابر سختي‌ها مقاوم‌تر است.

وي افزود: به عنوان مثال در مورد مشكلات اقتصادي افرادي كه باور دارند روزي دهنده اصلي خداوند است، نگراني كمتري داشته و به آرامش بيشتري دست پيدا مي‌كنند و لزوما هم آسايش با آرامش همراه نيست.

همام خاطرنشان كرد: همه سنين و گروه‌ها در معرض اضطراب قرار دارند گرچه جوانان و نوجوانان به دليل اختلالات هورموني در سن بلوغ، با اضطراب بيشتري روبرو هستند؛ درعین حال نگراني نسبت به آينده شغلي و تحصيلي نيز بر اين گروه تاثيرگذار است.

استاديار دانشگاه آزاد اسلامي مشهد در رابطه با نسبت سطح رفاه با ميزان اضطراب در افراد تصريح كرد: نمي‌توان مطلقا گفت كه هر كس مرفه است اضطراب ندارد بلكه شاهديم افراد ثروتمند هم با اضطراب روبرو هستند.

وي ادامه داد: مسايل اجتماعي بيش از مسايل اقتصادي در آرامش افراد تاثيرگذار است همانطور كه تا به حال ديده‌ايم در مواقع بروز بحران‌هايي مثل زلزله و يا جنگ، هنگامي كه مردم در كنار همديگر هستند بيشتر احساس آرامش مي‌كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.