استادیوم 15 هزار نفری ارومیه بعد از گذشت 7 سال از شروع عملیات ساخت آن، 82درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با این وجود مسئولان وعده داده اند که این مجموعه ورزشی امسال تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، کلنگ احداث استادیوم 15 هزار نفری ارومیه در سال 83 به زمین زده شده و تاکنون به گفته مسئولان ورزشی به دلیل کمبود اعتبار ، هنوز با وجود گذشت 4 سال از مهلت داده شده تنها 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان غربی 14 آبان 87 در جریان بازدید استاندار آذربایجان غربی از آماده بهره برداری شدن این طرح تا 3 سال آینده خبر داده بود، این در حالی است که وعده این مسئول نیز عملیاتی نشده و مردم همچنان منتظر پایان عملیات اجرایی این طرح هستند.

مدیر عامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور نیز در سفر به آذربایجان غربی ضمن بازدید از روند اجرای استادیوم 15 هزار نفری ارومیه و مجموعه های ورزشی 5 هزار نفری سلماس و خوی، از روند کند اجرای عملیات این طرح انتقاد کرده بود.

کمبود اعتبار عامل اصلی تاخیر در اتمام استادیوم 15 هزار نفری ارومیه

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر کمبود اعتبار را عامل اصلی تاخیر در اجرا و اتمام عملیات احداث استادیوم 15 هزار نفری ارومیه دانست و اظهار داشت: متاسفانه در طول سالهای گذشته اعتبار احداث این طرح محدود بوده که این امر باعث عملیاتی نشدن طرح تاکنون است.

حمید عبدی با بیان اینکه مراحل ساخت این ورزشگاه از سال 83 در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع آغاز شده است، افزود: امسال 100 درصد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح اختصاص یافته و استادیوم 15 هزار نفری ارومیه در هفته دولت سال 91 آماده بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون سالن های ورزشی این استادیوم مورد بهره برداری ورزشکاران قرار دارد، ادامه داد: امسال 4 میلیارد ریال برای اتمام این طرح مصوب شده که از این میزان از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد ریال هزینه شده است.

عبدی با اشاره به اینکه طی سال 88 این استادیوم با مشکل پیمانکار مواجه بود، گفت: در سال 89 نیز نواقص فنی، مشکلات معارض و پیمانکاری این طرح رفع شد و امسال با اختصاص اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح امیدواریم مجموعه استادیوم ورزشی 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه سال 91 بطور کامل به بهره برداری برسد.

اختصاص 10 میلیارد ریال برای تسریع احداث استادیوم 15 هزار نفری ارومیه

با دستور استاندار آذربایجان غربی 10 میلیارد ریال برای تسریع در روند ساخت پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه اختصاص یافت.

وحید جلال زاده در جریان بازدید از این طرح با اشاره به اینکه پیمانکاران و مهندسین ناظر این پروژه باید گزارش هفتگی خود را برای ارائه راهکارهای مناسب به استانداری ارائه دهند، گفت: پیمانکاران و مهندس ناظر باید استانداری را از مسائل و مشکلات آگاه کنند تا در اسرع وقت حل و فصل شود.

وی با اشاره به تامین اعتبار لازم برای به اتمام رساندن فاز یک ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه، افزود: 35 میلیارد ریال توسط استانداری برای به اتمام رساندن این پروژه تا بهمن ماه سال جاری تامین می شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: باید از زمان باقی مانده از فصل کاری استان نهایت استفاده را کنید و با افزایش تعداد پیمانکاران برای اتمام هرچه سریع تر این پروژه همت کنیم.

به گفته مهندس ناظر، ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه با مساحتی بالغ بر 80 هزار متر مربع از 82 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، همچنین اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در سال جاری برای این پروژه از طریق استانداری آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه از جمله طرح های مهم عمرانی و جز طرح های مهر ماندگار آذربایجان غربی که امید می رود با قرار گرفتن در قالب این طرح ملی، مردم ورزش دوست ارومیه در موعد اعلام شده شاهد افتتاح این طرح ورزشی باشند./س

برچسب ها: ارومیه ، استادیوم ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.