سرپرست صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: با پابان یافتن طرح مطالعاتی روش‌های بازیابی طلا از کانی‌های کم عیار به روش "هیپ لیچینگ" عملیات اجرایی احداث این کارخانه از سال آینده در خمین آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اراک ، بسارده افزود: هیپ لیچینگ یکی از انواع روش های لیچینگ تراوشی است و در این روش کانه و یا کنسانتره بصورت توده (هیپ)انباشته شده و محلول رقیق کننده بر روی سطح این توده پاشیده می شود.
وی گفت : با تراوش محلول لیچ کننده یا رقیق کننده سیانید درون توده یا هیپ، فلزات موردنظر حل خواهد شد.
بسارده افزود : در این روش محلول های رقیق شده سیانید سدیم، در گستره ی یک صدم تا پنج صدم درصد سیانید در فرآیندهای هیپ لیچینگ استفاده می شود.
وی گفت: یون های سیانید اجزاء فعال در فرآیند لیچینگ طلا هستند که طلای موجود در کانه را از طریق کمپلکس سازی با تشکیل یک محلول باردار (طلا از آن استخراج می شود) حل می کنند.
بسارده با بیان این که احداث و راه اندازی این کارخانه یکصد تا 120میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود : با راه اندازی این کارخانه برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
بسارده گفت : معدن طلای شهرستان خمین دارای یک و نیم میلیون تن ظرفیت شناخته شده است که عیار آن3/36 صدم گرم در تن است که در مقایسه با معادن طلای جهان رقم قابل توجهی است.
وی افزود : در پروانه این معدن، سالانه استخراج 180 هزار تن ماده معدنی پیش بینی شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.