معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی بر تقویت نظارت و تعامل سازنده دستگاه های اجرایی و انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

ابوالقاسم نصراللهی در چهارمین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: داشتن نگاه علمی و رعایت اصول پیشگیری همراه با نظارت مستمر باید سرلوحه کار متولیان و دستگاه های مسوول در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی فرهنگ سازی در لزوم استفاده از تولیدات داخلی مهمترین رسالت دستگاه های عضو کمیسیون مبارزه با کالا و ارز استان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بیان کرد: بهره گیری از نخبگان در برنامه ریزی و ساماندهی موضوعات مربوط به قاچاق، تدوین شناسنامه اطلاعاتی در حوزه فرایند تولیدات صنعت و معدن، کشاورزی و تجارت خارجی استان و تقویت رصد و گلوگاه های کالای قاچاق از سیاست های محوری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کشور است که در استان نیز باید با جدیت و حساسیت دنبال شود.

نصراللهی اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در برنامه های مبارزه با قاچاق است که این مهم نیز باید در استان تقویت شود.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استاندار نیز در این نشست گفت: استان مرکزی با قرار گرفتن در مسیر اصلی تردد شمال به جنوب کشور روزانه پذیرای بین 20 تا 25 هزار خودروی عبوری از محورهای مواصلاتی است و این مهم اهمیت برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در این منطقه دوچندان کرده است.

شهرام بیدل افزود: دقت و سرعت در اجرای طرح شبنم با هدف کدگذاری کالاهای خاص در استان از اولویت های دستگاه های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان است و باید در نیمه دوم امسال برنامه های اثرگذار بیشتری در این خصوص بیش بینی و اجرا شود.

رییس مرکز پخش فراورده های نفتی منطقه اراک در این نشست گفت: 43 هزار و 922 لیتر انواع فرآورده های نفتی قاچاق در نیمه اول امسال در استان مرکزی کشف شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.