فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: مدیریت بحران مجموعه ای از چاره جویی ها و تصمیماتی است که در مقابله با بحران صورت می گیرد و هدف آن کاهش روند بحران، کنترل بحران و کاهش و رفع بحران است.

ˈسعید افشار نادریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: این هفته فرصت مغتنمی است تا دستگاه های متولی و اعضای ستاد مدیریت بحران در ماموریت ها و میزان آمادگی خود بازنگری داشته و به احصاء نقاط ضعف و قوت خود بپردازند.

وی گفت: موضوع حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل، کولاک و . . . نیازمند بالابردن سطح آمادگی نیروها، بهره مندی از امکانات و تجهیزات و تجربه مدیران در مدیریت بحران ها است.

فرماندار فیروزکوه افزود: برگزاری مانورها و نمایشگاه هایی از این دست فرصتی را فراهم می آورد تا همه نهادها و مدیران بحران در کنار بیان اقدامات انجام شده، نقاط ضعف و ایرادات وارده بر فرآیند امدادرسانی را شناسایی کرده و برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در شهرستان فیروزکوه با برگزاری منظم جلساتی در این زمینه در طول ایام سال و ارزیابی اقدامات سنوات گذشته، برنامه ریزی به منظور امداد رسانی هر چه بهتر در مواقع بحرانی انجام می پذیرد.

افشار نادری ادامه داد: در طول سال گذشته فیروزکوه با چندین و چند کولاک سخت در گردنه های ˈبشمˈ، ˈگدوکˈ و ˈامین آبادˈ مواجه شد که در نتیجه آن شاهد ایجاد چندین کیلومتر ترافیک خودرویی و امدادرسانی به در راه ماندگان بودیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن وقوع سیل در برخی مناطق شهرستان منجر به بروز خساراتی شد که با تدابیر اتخاذ شده، گروه ها و اکیپ های امدادرسان به موقع در مناطق حضور یافته و نسبت به امدادرسانی به حادثه دیدگان اقدام کردند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان از اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار به ساخت ساختمان مدیریت بحران شهرستان در جنب ساختمان شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم، محل فرماندهی و استقرار اعضای ستاد به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان در زمان وقوع بحران از این محل انجام خواهد شد./س

برچسب ها: بحران ، مدیریت ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.