رئیس دانشگاه پیام نور شهر دماوند گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از مهم ترین مراکز آموزشی در کشور، تکیه بر دانشجو محوری دارد که این امر زمینه خودباوری و کسب اطلاعات بیشتر را برای آنان فراهم می کند.

"مختار يوردخاني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان ورودی جدید مقارن با تغییر مقطع آنان از دوره دبیرستان به دانشگاه است که با سعی و تلاش علاقمندان به علم و دانش به دست می آید.

وی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه خادمان عرصه علم و دانش فراهم سازی بهترین فرصت ها برای پیشرفت علمی علاقمندان به این عرصه است، تصریح کرد: نه تنها دانشجویان بلکه خانواده ها نیز برای راهیابی فرزندانشان به مقاطع بالای تحصیلی به دنبال ایجاد فرصت های مطلوب هستند که لازم از آنان نیز تشکر کرد.

این مقام مسئول به تشریح بخشی از ویژگی های دانشگاه پیام نور به ویژه این مرکز آموزشی در دماوند اشاره کرد و بیان داشت: این مرکز سعی داشته تا با فراهم سازی فضاهای آموزشی مناسب در بخش های آموزشی، آزمایشگاهی، پژوهشی و غیره فرصت های مطلوبی را برای دانشجویان فراهم آورد که این مهم نیز با توجه به چشم انداز آتی دانشگاه، روز به روز در حال توسعه است.

رییس دانشگاه پیام نور شهر دماوند این واحد دانشگاهی را یکی از مراکز مهم دانشگاه پیام نور در استان تهران دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز دانشگاهی از سال 1379 با پذیرش دانشجو در دو رشته تحصیلی جغرافیا و مترجمی زبان انگلیسی، با 34 دانشجو آغاز کرد.

وی هدف این مرکز آموزشی را پاسخگویی به نیازهای جامعه و ایجاد رضایت مندی و فراهم سازی بسترهای لازم برای توسعه علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه با تاکید بر سالم سازی تفکر اجتماعی عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: هم اینک این مرکز دارای بیش از 9 هزار دانشجوی فعال در 57 رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی است که با داشتن 27 نفر عضو هیات علمی تمام وقت به عنوان یکی از برترین مراکز آموزشی استان به شمار می رود.

یوردخانی با بیان اینکه از این دانشگاه بیش از 1500 نفر در رشته های مختلف تحصیلی فارغ التحصیل شده اند، تصریح کرد: دانشجویان و جوانان امروز کشور، آینده سازان این مرز و بوم هستند که با کسب اطلاعات کافی و داشتن علم و آگاهی می توانند برای این سرزمین مفید باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.