سیاستهای ریاضت اقتصادی فرانسه و موج جدید تعطیلی کارخانه ها کارگران را در پاریس و هفت شهر دیگر فرانسه به خیابانها کشاند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، درحالی که نمایندگان پارلمان فرانسه در حال نهایی کردن ریاضتی ترین بودجه فرانسه هستند امروز دو تظاهرات در پاریس و شهرهای مختلف فرانسه برگزار شد.

تظاهرات ظهر امروز که برای دومین بار در مقابل نمایشگاه خودرو پاریس شکل گرفت با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و پلیس ضد شورش فرانسه با استفاده از گاز اشک اور کارکنان صنایع در حال تعطیل را متفرق کرد.

تظاهرات بعداز ظهر امروز پاریس هم که به دعوت صنایع ذوب اهن ، معادن ، خودروسازی ، راه اهن و بخش های انرژی برگزار شد دهها هزار نفر از کارگران کارخانه های در حال تعطیل، به موج جدید اخراج ها ، پیمان مالی اروپا و سیاست های ریاضتی اعتراض کردند.

هرچند این تظاهرات از طرف برگزارکنندگان مسالمت امیز اعلام شده بود اما پلیس ضد شورش فرانسه در خیابانهای اطراف محل برگزاری تظاهرات با تجهیزات کامل حضور داشت.

تظاهرکنندگان خواستار جلوگیری دولت از اخراج کارگران و به تصویب نرسیدن بودجه ریاضتی بر اساس پیمان مالی اروپا در پارلمان فرانسه شدند.

در حالی که انتظار می رفت پیمان مالی اروپا به اتحاد مالی ناحیه یورو منجر شود اما این پیمان در عمل به اعتراض مردمی در کشورهای مختلف اروپایی تبدیل شده است.
برچسب ها: تظاهرات ، فرانسه ، مردم ، ریاضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار