آیت الله محسنی گرکانی:

مسئولان به منویات رهبری پایبند باشند

رئيس ديوان عالي كشور گفت: مسئولان بايد منويات مقام معظم رهبري را عملياتي کرده و به آن پايبند باشند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت الله محسني گرکاني صبح امروز در جلسه هيات عمومي (اصراري ـ حقوقي) ديوان عالي کشور با اشاره به آيه 65 سوره نساء تصريح کرد: خداوند متعال در قرآن کريم پيامبر عظيم‌الشان اسلام (ص) را طرف سخن و مخاطب قرار داده و در آغاز سخن با سوگند به خودش مطلب را شروع کرده است و معلوم است که مطلب خيلي بايد از نظر خداوند، مهم و حساس باشد. مي‌فرمايد اي رسول ما به پروردگارت سوگند ايمان مردم به تو کامل نمي‌شود مگر آنکه قضاوت تو در جامعه حاکم و غالب بر محاکمه طاغوت باشد.

رئيس ديوان عالي کشور گفت: اعتقاد به خداوند نشانه‌هايي دارد که مهم‌ترين مصداق بارز آن ايمان حقيقي به خداست و ايمان و باور حقيقي به خداوند زماني واقعيت پيدا مي‌کند که تمام برنامه‌هاي پيامبر گرامي اسلام چه احکام شرعي و عبادي و چه قضايي از سوي مردم و مسئولان جدي گرفته شود و به آنها التزام عملي و قولي داشته باشند.

وي افزود: دستوراتي که پيامبر اعظم (ص) از جانب خداوند مامور به ابلاغ مبين به امت اسلام است، در سه مورد خلاصه مي‌شود؛ احکام عبادي همانند نماز و روزه و حج، احکام مديريتي کشور اسلامي مثل تدبير در امور اقتصاد، توسعه اخلاق و فرهنگ عمومي و سياسي و احکام قضايي اسلام.

آيت الله گرکاني ادامه داد: خداوند با سوگند به خود اين نکته را يادآور شده است که منافقين ايمان ندارند و از مومنين نيستند و داخل در نحله اهل ايمان نيستند مگر آنکه وقتي با يکديگر مشاجره دارند هيچ شکي و انکاري به مديريت و قضاوت پيامبر نداشته باشند. چرا؟ چون آنچه پيامبر مي گويد حق است و به مصلحت مسلمين است.

وي تصريح کرد: مسئولان بايد در مسائل قضايي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي کشور تحليل واقع‌بينانه داشته باشند و به خصوص در مسائل اخلاقي و اقتصادي تحليل و تفسير دلسوزانه نشان دهند؛ لذا بر مسئولان است که به عملياتي کردن منويات مقام معظم رهبري پايبند باشند و حمايت از توليد ملي، کار و سرمايه ايراني را سرلوحه کارهاي خود قرار دهند. يقينا اگر به اين سه مهم توجه شود، تحريم‌هاي دشمن نمي‌تواند اثر تخريبي در کشور داشته باشد بلکه ما مي‌توانيم با وحدت و همدلي و محبت تحريم‌ها را ناکارآمد و فلج کنيم و دشمن را ناکام بگذاريم.

براساس اين گزارش به نقل از روابط عومي ديوان عالي كشور؛ وي با اشاره به زرخيز بودن کشورمان از لحاظ منابع طبيعي و کشاورزي گفت: بحمدالله کشور ما از لحاظ منابع طبيعي و کشاورزي غني است و ما مي‌توانيم با بهره‌گيري از اين امکانات خدادادي، کشور را از لحاظ منابع غذايي به حد کمال و مطلوب برسانيم و با مديريت صحيح، ضعف‌ها را به قوت تبديل کنيم.

رئيس ديوان عالي كشور خاطرنشان كرد: حضرت اميرالمومنين (ع) مي‌فرمايند کساني که خداوند زمين‌هايي را به آنها داده و نتوانند آب را از زير زمين درآورند تا کشاورزي پرسود و درآمدي داشته باشند هميشه به دشمن نيازمند خواهد بود. توجه به اين سخن گران‌سنگ مي‌تواند اقتصاد کشور را بيشتر از اين رونق بخشد.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: گرکانی ، محسنی ، دیوان ، عالی ، کشور ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار