مصطفی کمال پورتراب، نایب رئیس شورای عالی خانه موسیقی و استاد موسیقی، روز پنجشنبه 20 مهر ماه، ساعت 11.30 میهمان غرفه آوای "خانه" در دومین نمایشگاه "موسیقی و آثار شنیداری" خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ مصطفی کمال پورتراب، استاد موسیقی، روز پنجشنبه ضمن بازدید از دومین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری در غرفه "آوای خانه" حاضر می شود و با علاقمندان به گفتگو خواهد پرداخت و به سوالاتشان پاسخ خواهد گفت.
همچنين؛‌ در روز پنجشنبه  تعدادی از کتاب های مصطفی کمال پورتراب در غرفه"آوای" خانه موجود است تا با امضای ایشان به علاقمندان عرضه شود.
لازم به ذكر است؛‌ مصطفی کمال پورتراب سال 1303 در تهران به دنیا آمد. پس از آموختن مقدمات موسیقـی درسال1318 وارد دوره شش ساله متوسطه هنرستان عالی موسیقی شد.وي نزد استادانی چون یاروسلاوبیزا، حشمت سنجری، عطاا... خادم میثاق، روبیک گریگوریان، روح ا...خالقی، موسی معروفی، فریدون فرزانه و پاتما گریان به آموختن شاخه های مختلف دانش موسیقی پرداخت و در سال 1324 از هنرستان موسیقی فارغ التحصیل شد. در سال 1330 وقتی دوره عالی آهنگسازی در هنرستان تشکیل شد، پورتراب نیز وارد این دوره شد و در سال 1339 با رتبه نخست تحصیلات خود را به پایان برد.
همچنين؛‌پورتراب در سال 1346 به منظور تحقیقاتی در زمینه موسیقی با استفاده از بورس راهی فرانسه شد پس از چند ماه به ایران بازگشت و حدود چهار سال از تجربیات کریستین داوید در آهنگسازی استفاده کرد. وی از سال 1324 به صورت مستمر تدریس را آغاز کرد و از سال 1350تا 1352 مدیر هنرستان موسیقی بود. پس از انقلاب به تدریس هارمونی، کنترپوآن و تئوری موسیقی در کلاس خصوصی خود و بعدها در دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد پرداخت.
بنابراين گزارش؛‌مصطفی کمال پورتراب در سال ۱۳۸۷ به عنوان چهره ماندگار موسیقی ایران انتخاب شد و هم اکنون ریاست کانون مدرسان و همچنین نایب رئیس شورای عالی خانه موسیقی را برعهده دارد.
براساس اين گزارش؛‌ در دومین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری که به همت خانه موسیقی و همزمان با سیزهمین سالگرد تاسیس این نهاد برگزار شده است،  شرکت های فرهنگی هنری ماهور،آوای باربد، هرمس، عارف، آهنگ پارسیان، رهگذر هفت اقلیم، ترنم نی، نغمه حصار، چهارباغ، پرتو پندار تازه، رهنما (Beeb Tunes)، راوی آذر کیمیا به همراه آوای خانه (خانه موسیقی ایران)، انجمن موسیقی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری میزبان علاقندان هستند.
گفتني است؛ این نمایشگاه از تاریخ 15 الی 22 مهر ماه در محوطه خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی ، خیابان شهید موسوی (فرصت)، پارک هنرمندان، دایر است./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.