مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان قم گفت : واکسنی به نام واکسن سرماخوردگی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دکتر محمودی در حاشیه همایش بیماری های قابل پیشگیری با واکسن با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و تمایل استفاده شهروندان از واکسن های موجود در بازار برای مقابله با آنفلوانزای فصلی افزود : برخی با استفاده از بی اطلاعی مردم اقدام به تبلیغ در خصوص فروش واکسن سرماخوردگی می کنند در حالیکه واکسنی به نام سرماخوردگی تاکنون تولید نشده است.

وی با بیان اینکه واکسن های موجود در بازار واکسن های آنفلوانزا هستند که به صورت سالانه و متناسب با نوع آنفلونزای موحود تولید می شود گفت : واکسن های آنفلونزای موجود در بازار در حال حاضر مربوط به نوع سال گذشته است و واکسن مقاوم در برابر نوع جدید این بیماری هنوز وارد کشور نشده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان با تاکید بر اینکه آنفلوانزا همراه با سردرد و تب شدید، کوفتگی و عوارض گوارشی همراه است افزود : کودکان زیر 2 سال و پنج سال، بیماران خاص و سالمندان در خطر ابتلا هستندکه این گروه ها مطابق با دستور پزشک باید واکسن آنفلوانزا کنند.

دکتر محمودی از شهروندان خواست : در صورت ابتلا به آنفلونزاهای فصلی به پزشک مراجعه و از مصرف آنتی بیوتیک که موجب تشدید و طولان شدن بیماری می شود پرهیز کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.