رئیس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد از برگزاری سالانه مدرسه بین‌المللی پاییزی حقوق بشر و تنوع فرهنگی در ژنو خبر داد و گفت: دانشجویان، اساتید حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و فعالان و دست‌اندرکاران موضوع حقوق بشر در کشورمان می‌توانند در دوره‌های آتی شرکت کنند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، کامران هاشمی درباره برگزاری اولین مدرسه بین‌المللی پاییزی حقوق بشر و تنوع فرهنگی در ژنو اظهار داشت: این مرکز اولین دوره آموزشی طولانی‌مدت خود را در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرد.

وي افزود: این دوره به مدت پنج روز برگزار و در آن کرسی‌های حقوق بشر در دانشگاه‌های برگامو ایتالیا، ریاجو اسپانیا، فرایبورگ سوئیس و سازمان غیر دولتی هنری دونان سوئیس مشارکت داشتند.

هاشمي ادامه داد: شرکت در این دوره برای کلیه افراد واجد شرایط آزاد بود و در آن 14 نفر از ایران، ایتالیا، مالزی، مکزیک و لبنان شرکت کردند.

 همچنین در این دوره 12 استاد ایرانی و خارجی از دانشگاه‌های اروپایی، مسئولان دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، وزارت خارجه سوئیس و سایر متخصصان حوزه حقوق بشر و تنوع فرهنگی حضور داشتند.

براساس اين خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ هاشمي درباره مباحث مطرح شده در این دوره اظهار داشت: در این دوره موضوعاتی مانند حقوق بشر و تنوع فرهنگی، حقوق فرهنگی، اقتصاد و حقوق بشر، موضوعات مرتبط با حقوق بشردوستانه، نظام بین‌المللی حقوق بشر، شورای حقوق بشر و UPR یا رویه سازمان ملل در بررسی جهان‌شمول وضعیت حقوق بشر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

رئيس مركز حقوق بشر و تنوع فرهنگي خاطرنشان کرد: این دوره که قرار است همه ساله در شهریورماه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شود، دوره منحصر بفردی است که شرکت‌کنندگان در آن می‌توانند با نظارت اساتید و متخصصان امر از نزدیک با فعالیت‌های شورای حقوق بشر آشنا شده و در جریان آخرین تحولات مرتبط با حقوق بشر و تنوع فرهنگی قرار گیرند.

انتهاي پيام/پ3

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار