جمهوري اسلامي ايران در بخش افزايش توليد مقالات علمي رتبه اول دنيا را به دست آورده است.

قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود : بيشترين جهش علمي دنيا در سال 2011و 2012مربوط به ايران بوده است.

دکتر محمود شبستري افزود: جمهوري اسلامي ايران در بخش افزايش توليد مقالات علمي در سال 2011 با 20درصد افزايش در مقايسه با سال قبل از آن رتبه اول دنيا را به دست آورد.

 قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي گفت : ايران   هم اکنون به همت متخصصان و پژوهشگران، توليد يک سوم علم خاورميانه را به خود اختصاص داده است .

دکتر محمود شبستري افزود : بر اساس گزارش نشريه نيچر در سال 2012کشور ايران در رتبه شانزدهم توليد علم در جهان و نخست منطقه قرار دارد .

دکتر محمود شبستري گفت : بر اساس ارزيابي اين نشريه اگر توليد علم در ايران به همين روال باشد در سال 2018 رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص مي دهد .

 او  با اشاره به اينکه ايران درسال 2004سهمي از توليد علم يک درصد جهان نداشت  افزود  : با تلاش پژوهشگران و با پيروي از منويات مقام معظم رهبري مبني بر جهاد علمي ، در حال حاضر يک درصد توليد علم جهان به کشور ايران اختصاص دارد.

دکتر محمود شبستري با اشاره به اينکه تعداد دانشمندان ايراني که در زمره  يک درصد دانشمندان  جهان قرار دارند  در حال افزايش است گفت :  در سال 2011 سه استاد دانشگاه هاي کشور جزء يک درصد جهان بودند که اين رقم   در سال 2012 به 6 دانشمند افزايش يافت که يکي از انها ، استاد دانشگاه علوم پزشکي مشهد است .

شبستري گفت: جهاد علمي فقط به توليد مقاله ختم نمي شود بلکه تلاشي است که  براي رفع نيازها و افزايش معرفت و شناخت انجام مي شود .

او افزود : با اين هدف شرکتهاي دانش بنيان و صندوق هاي حمايتي در کشور، توسعه يافته و دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز با تاسيس صندوق حمايتي از اجراي طرح هاي منجر به محصول حمايت مي کند./ع
برچسب ها: ایران ، رتبه ، مقاله ، نیچر ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار