در تفاهم نامه بین مرکز ملی فرش ایران و استانداری همدان ، این استان پایلوت تامین و توزیع مواد اولیه فرش در کشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  همدان؛ فرماندار همدان در کمیته فرش این شهرستان گفت: این تفاهم نامه با موضوع فرش در 6 بند در راستای احیای صنعت فرش در استان طراحی شده است.
قهرمانی مطلق با اشاره به تولید 60 هزارتن فرش در استان  گفت: با تهیه و توزیع مواد اولیه در داخل استان می توان میزان وابستگی تولیدکنندگان را به سایر استان ها کاهش داد و این امر مستلزم استقلال سرمایه تشکل های حوزه فرش است .
وی با اشاره به فعالیت 13 هزار بافنده در شهرستان همدان گفت: میزان تولید فرش در استان 59 هزار و 229 مترمربع است و در شهرستان 17 هزار قالیباف ، 22 هزار و 552 مترمربع فرش تولید کرده اند.
قهرمانی مطلق نبود آمار دقیق و بانک اطلاعاتی را یکی از عمده مشکلات صنعت فرش در شهرستان بیان کرد و افزود: 20 برنامه عملیات محور در این حوزه تعریف شده است که با در دست بودن آمار دقیق می توان در احیای صنعت فرش شهرستان گام موثری برداشت .
وی گفت: امسال برای هزار و 469 نفر، مجوز قالیبافی با 30 میلیارد ریال اعتبار صادر شده است که از این تعداد 401 نفر 80 میلیون ریال تسهیلات را دریافت کرده اند.
قهرمانی با تاکید بر پرداخت تسهیلات به طور متمرکز گفـت: پارسال 27 درصد از مجوزداران از تسهیلات 20 تا 30 میلیون ریالی استفاده کرده اند که خروجی مطلوبی را نداشته است و امسال این تسهیلات برای خروجی مناسب به صاحبان تشکل ها داده می شود.
وی افزود: تاکنون یک میلیارد و 80 میلیون ریال اعتبار در بخش آموزش فرش هزینه شده که 75 درصد آن محقق شده است .
فرماندار ،تعامل سازمان تامین اجتماعی و تشکل های صنفی قالی بافان را در حمایت از تولیدکنندگان فرش ضروری دانست و گفت: دو شعبه به سازمان تامین اجتماعی به 4 هزار و 273 نفر به طور مستقیم و 17 هزار و 192 نفر به طورجانبی خدمات رسانی می کنند./س
برچسب ها: همدان ، توزیع ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.