يک کارشناس سياست خارجي گفت: ادعاي واهي مالکيت بر جزاير سه گانه، توطئه‌اي است كه از سوي آمريکا و غرب براي ايجاد اختلافات منطقه‌اي طراحي شده است.

سجاد اميري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به بيانيه اخير شوراي همكاري خليج فارس مبني بر مالکيت جزاير سه گانه ايران، گفت:  شوراي همكاري خليج فارس در بيانيه اخير خود  ايران را متهم به دخالت در امور كشورهاي منطقه كرده اما بايد بداند که اين اتهام‌هاي دروغين راه به جايي نمي برد.

وي افزود: كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس همواره با هدف گمراهي و انحراف افكار عمومي از اختلافات داخلي خود چنين اتهام هاي دروغيني را مطرح مي‌کنند.

اميري ادامه داد: از آنجايي كه سياست هاي ايران مورد توجه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس قرار گرفته و انقلاب اسلامي ايران نيز همواره جايگاه ويژه‌اي در منطقه داشته، از اين‌رو  براي انحراف افكار عمومي نسبت به موقعيت چشمگير ايران در منطقه اين‌چنين اظهاراتي را عليه کشورمان بيان مي‌کنند.

وي ادامه داد: مالکيت ايران بر جزاير سه گانه طبق اسناد و مدارك از مدت‌ها پيش به اثبات رسيده است و هرگز قابل تجزيه از خاك كشورمان نيست.

اميري با بي پايه و اساس خواندن ادعاي مالکيت برخي کشورهاي عربي بر جزاير سه گانه، تصريح كرد: ايران همواره آمادگي خود را براي ارائه اسناد حقوقي و سياسي در اين زمينه اعلام كرده و ادعاي مالکيت از سوي برخي کشورهاي عربي بي پايه و اساس است.

اين كارشناس سياست خارجي درپايان خاطر نشان كرد: ادعاي واهي بر جزاير سه گانه، توطئه اي است كه از سوي آمريکا و غرب براي ايجاد اختلافات منطقه اي طراحي شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جزایر ، منطقه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار