مدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان از آغاز صدور کارت شناسایی هوشمند در پایان نیمه آبان ماه در کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیپورمدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان در نشست خبری این اداره به مزیت های کارت شناسایی هوشمند اشاره کرد و گفت : شهروند الکترونیک به وسیله کارت هوشمند به دولت الکترونیک معرفی خواهد شد .این کارت شامل اطلاعات هویتی شامل عکس، نشانی مشخصات همسر و فرزند ، امضای الکترونیک و موارد دیگر می باشد . در دولت الکترونیک سایر خدمات به وسیله کارت هوشمند انجام خواهد شد .

وی یکی از بارز ترین پیشرفت های اداره ثبت احوال استان اصفهان را رشد ثبت وقایع حیاتی دانست و افزود : در شش ماهه اول سال 91 ،73/95 درصد آمار ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده که 5/2 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است .

مدیر کل اداره ثبت احوال از ارائه خدمات الکترونیک خبر داد و اشاره کرد :صدور شناسنامه مکانیزه از آذر ماه سال گذشته شروع شده . صدور شناسنامه دست نویس متوقف شده است .شناسنامه های مکانیزه به لحاظ کیفیت چاپ و ملاحظات تولید مستحکم تر و مطمئن تر است .

وی افزود : 6 ماهه اول امسال 70 هزار جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده که بنا بر تأمین امکانات برای همه این شناسنامه صادر خواهد شد .

همچنین علی پور از راه اندازی آرشیو الکترونیک اسناد هویتی خبر داد و گفت : در دولت الکترونیک اطلاعات هویتی افراد در یک فضای مجازی امن در اختیار همه ادارت ثبت احوال کشور قرار می گیرد .

اسناد کاغذی و فیزیکی را به صورت یک تصویر الکترونیکی ذخیره و تحت یک شبکه مورد استفاده ادارت ثبت احوال قرار می دهند در این راستا مراجعات فرد به ادارات کاهش می یابد .

وی افزود : بالغ بر 40 درصد اسناد هویتی مردم اصفهان از چند شهر کوهپایه ، لنجان ، کاشان ، اصفهان ، شاهین شهر ، فلاورجان و جرقویه روی پایگاه بارگذاری شده و امکان استفاده فراهم شده است ./س

برچسب ها: اصفهان ، کارت ، شناسایی ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.