مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از اختصاص280/83 میلیارد ریال اعتباربرای بزرگترین پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان ، ایرج حیدریان گفت: درحال حاضر ساخت سدهای نرماب، کبودوال و چایلی به طور همزمان با شبکه های آبیاری و زهکشی مربوطه با هدف تامین آب شرب وصنعت منطقه و آبیاری 41هزار و 400هکتار از اراضی شهرستان های مراوه تپه، مینودشت، گنبد، آزادشهر و علی آباد در همین راستا اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی گلستان، مطالعه و اجرای زهکشی اراضی اولویت دار و280 هزار هکتاری از دیگر طرح های در حال اجرای شبکه آبیاری و زهکشی این شرکت می باشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: از اهداف عمده اجرای شبکه آبیاری و زهکشی زرین گل، بهبود و توسعه و بهره برداری بهینه از اراضی کشاورزی، کنترل سیلاب، توسعه صنعت توریسم و گردشگری و اشتغال پایدار است.
به گفته وی تا پایان امسال بخشی از شبکه اصلی این طرح همزمان با آبگیری سد تکمیل و به بهره برداری می رسد.
طبق برنامه پیش بینی شده، قرار است درصورت اختصاص اعتبار مورد نیاز شبکه های آبیاری سد کبودوال، چات(چایلی) و نرماب به همراه بخشی از زهکشی اراضی اولویت دار به صورت فصلی و مرحله ای تکمیل و به بهره برداری برسد./س

برچسب ها: آبیاری ، زهکشی ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.