نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ،به نقل از روابط عمومی دانشگاه سیستان‌ولوچستان، نیروگاه خورشیدی که طی مراسمی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید، نیروگاه 20 کیلوواتی تحقیقاتی است که در سایت جدید دانشگاه سیستان و بلوچستان واقع شده است.
این نیروگاه خورشیدی همزمان با 17 دانشگاه و مرکز آموزش عالی افتتاح شد و اعتبار و هزینه اجرای آن از طریق معاونت فناوری ریاست جمهوری تأمین شده است که عملیات مطالعاتی آن از فروردین 90 آغاز و عملیات اجرای آن از بهمن سال 90 آغاز و در تیرماه سال 91 خاتمه یافته است.
از دیگر خصوصیات این طرح، اتصال آن به صورت 15 کیلووات به شبکه برق دانشگاه و پنج کیلو وات اتصال به باتری است.
سلول‌های خورشیدی آن از نوع تک کریستالی و چند کریستالی است و از مهم‌ترین اهداف ایجاد این نیروگاه  موارد زیر را می‌توان نام برد؛ توسعه فناوری خورشیدی در دانشگاه و در منطقه سیستان و بلوچستان، مطالعه و آزمایش سیستم‌های مناسب منطقه از نقطه نظر نوع سلول‌های مورد استفاده، جمع‌آوری اطلاعات از سراسر کشور در مورد شدت میزان انرژی خورشیدی و فرهنگ سازی و ظرفیت سازی استفاده از انرژی خورشیدی.
سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت: این دانشگاه مرکز پژوهش‌ها و انرژی‌های نو می‌باشد و در حال حاضر در این دانشگاه از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود.
علیرضا رضوانی ابراز امیدواری کرد: این انرژی به تمام بخش‌های این مجموعه بزرگ گسترش یابد. در حال حاضر، انرژی منازل مسکونی و سپتیک دانشگاه توسط انرژی خورشیدی تأمین می‌شود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.