ایران یکی از 6 کشور اول دنیا در تعداد بیماران سالک است و شیوع این بیماری نسبت به سالهای گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌دکتر یحیی دولتی، رئیس انجمن متخصصان پوست صبح امروز 18 مهر ماه در نشست خبری کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر اظهار داشت: این کنگره با همکاری انجمن بین المللی متخصصان پوست، موسسه درماتولوژی و زیبایی اسکار و دانشگاه فرانش کمته فرانسه برگزار شده و به معنای واقعی بین المللی است.

وی ادامه داد: ایران در سالهای اخیر در معرض هجوم محصولات آرایشی، بهداشتی و حتی دارویی جعلی قرار گرفته است و اطلاعات نادرستی از طریق شبکه های ماهواره ای به مردم داده می شود که آن ها را گمراه کرده است.

رئیس کنگره پوست، زیبایی و لیزر تصریح کرد: به همین منظور در این کنگره برای متخصصان در خصوص محصولات و دستگاه های جدید درمان پوستی اطلاع رسانی و روشنگری می شود.

دکتر دولتی گفت: یکی از کارگاه های مهم این کنگره تحقیقات ساخت و آزمایش واکسن سالک است که از پانزده سال پیش در ایران شروع شده و در این برنامه راجع به آن بحث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شیوع سالک در سالهای اخیر در  کشور زیاد شده، افزود: ایران جزو 6 کشور اول دنیا در تعداد مبتلایان به سالک است و شیوع این بیماری درحال گسترش در مناطق مختلف ایران است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جزام اظهار داشت: بنابراین گزارش سازمان بهداشت جهانی 350 میلیون نفر درجهان درمعرض ابتلا به سالک قرار دارند و استان اصفهان با آمار هفتاد درصدی سالک، مرکز اصلی این بیماری پوستی در کشور است.

* همه سخنرانان کنگره پوست، زیبایی و لیزر خارجی هستند
 
در ادامه دکتر حسین طباطبایی، دبیر اجرایی کنگره پوست، زیبایی و لیزر گفت: شرکت در این کنگره دارای 12 امتیاز باز آموزی برای گروه های متخصصان پوست، جراحان پلاستیک و آسیب شناسان است.

وی تصریح کرد: برگزاری 7 کارگاه آموزشی از جمله کارگاه های جوان سازی پوست، بوتاکس، فیلر و تکنیک های جدید تزریق بوتاکس از برنامه های جانبی این کنگره است.

دکتر طباطبایی یاد آور شد: 35 مهمان خارجی از پانزده کشور جهان در کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر شرکت کرده و همه سخنرانان این کنگره خارجی هستند.

گفتنی است، کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر 19 تا 21 مهر ماه امسال درهتل المپیک تهران برگزار می شود./ح
برچسب ها: سالک ، پوست ، لیزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار