فعالان اروپایی سیاست های ریاضت اقتصادی را شکست خورده می دانند و تاکید دارند مردم تاوان این سیاست های اشتباه را می پردازند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی،  اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در دو سال گذشته در کشورهای اروپایی با برپایی تظاهرات گسترده در این کشورها همراه شده است. به علت اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه های دولت به علت اجرای این سیاست ها، هرهفته صدها نفر به شمار بیکاران در اروپا افزوده می شودو سطح زندگی مردم افول پیدا می کند . پرسشهای زیادی مطرح است مبنی بر اینکه آیا این سیاستهای ریاضت اقتصادی اصلا نتیجه ای به همراه داشته است. میلیونها اروپایی می گویند دیگر این سیاستهای ریاضت اقتصادی کافی است. روز گذشته برای بررسی آثار سیاستهای ریاضت اقتصادی، نشستی در شهر پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.
خورخه آراندار آرانا از فعالان اسپانیایی در این نشست گفت:« اوضاع اقتصادی در اسپانیا واقعا دشوار شده است. وضع زندگی مردم بسیار بد شده است. سیاست های دولت سوسیالیست حاکم به ضرر مردم است.»
اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی، راه حل و نسخه ای است که آلمان برای حل بحران منطقه یورو پیشنهاد کرده است. اما سوال اساسی اروپایی ها این است که این سیاستها تا چه اندازه می تواند نتیجه به همراه داشته باشد.
پییر لارنت رهبر حزب چپ اروپا در این نشست گفت:« شرکتهای آلمانی در اقتصاد اروپا در وضع بسیار خوبی قرار دارند. اما در داخل آلمان ، مردم با مشکلاتی همانند دیگر کشورهای اروپایی مواجه هستند. آنها نیز امنیت شغلی ندارند . دولت آلمان آمار واقعی بیکاران را در این کشور اعلام نمی کند و تعداد آنها را کمتر از واقع گزارش نمی دهد. مردم آلمان به صورت فزاینده ای با مشکلات اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند.»
مردم کشورهای اروپایی تاکید دارند که برای مقابله با سیاستهای ریاضت اقتصادی، مردم باید در این کشورها باهم متحد شوند و درقالب جنبشی گسترده و فراگیر به مبارزه با این سیاستها بپردازند.
پییر لارنت گفت:« متاسفانه در اروپا همه احزاب و گروههای مردمی درمقابل سیاستهای ریاضت اقتصادی فعالیت نمی کنند. آنها باید با هم همکاری داشته باشند. اتحادیه های کارگری و احزاب سیاسی باید در این زمینه همسو باشند و با هم به رایزنی بپردازند زیرا آنها هدف مشترکی را دنبال می کنند. کارهای بسیاری باقی مانده است که در این زمینه باید انجام شود تا با سیاستهای ریاضت اقتصادی مقابله شود.»
بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر به سرعت جایگزینی برای طرح ریاضت اقتصادی پیدا نشود، تظاهرات در کشورهای اروپایی گسترش پیدا خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار