بسيج سازندگي سپاه حضرت نبي اكرم (ص) استان كرمانشاه با راه اندازي كارگاه و استقرار ماشين آلات خود در دو روستاي زلزده از توابع شهرستان ورزقان آذر بايجان شرقي مشغول ساخت 100 واحد مسكوني است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سرهنگ عليجان حبيبي، رییس بسيج سازندگي سپاه حضرت نبي اكرم (ص) استان كرمانشاه، در این خصوص گفت: اواخر مرداد ماه سالجاری بود که بر اساس بازدیدهای سردار نقدی، رییس بسیج مستضعفین کشور از منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی، بسیج متعهد شد که کار ساخت 800 واحد از واحدهای تحت پوشش کمیته امداد را بر عهده بگیرد.

 وی ادامه داد: در جلسه ای که در سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد مقرر گردید که استانهای اصفهان، مازندان، خراسان رضوی، ارومیه و کرمانشاه که سوابق خوبی در اجرای پروژه های عمرانی داشته اند، هر کدام ساخت 100 واحد مسکونی را در مناطق زلزله زده بر عهده بگیرند.

 حبیبی افزود: بر این اساس مقرر شد که بسیج سازندگی استان کرمانشاه در روستای کرویق شهرستان ورزقان 70 واحد مسکونی و در روستای صومعه دل ورزقان نیز کار ساخت 30 واحد مسکونی را بر عهده بگیرد.

 رییس بسیج سازندگی استان کرمانشاه، گفت: بر اساس توافق های به عمل آمده در این پروژه قرار بر این شده که کار آوار برداری و تسطیح زمین و همچنین تهیه مصالح را بنیاد مسکن انجام دهد و کار احداث واحدها نیز بر عهده بسیج سازندگی باشد.

 وی در خصوص بودجه اجرای این 100 واحد مسکونی، گفت: بسیج سازندگی استان کرمانشاه مبلغ سه میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی با ستاد زلزله زدگان بسیج مستضعفین قرار داده بسته است، در حالی که با چنین رقمی هیچ سازمان یا نهادی قادر به ساخت واحد مسکونی نمی باشد اما بسیج با استفاده نیروهای بسیجی و متعهد خود دست به این کار بزرگ زده است.

حبیبی با اشاره به وضعیت فعلی اجرای این پروژه در شهرستان ورزقان، گفت: در حال حاضر کار آواربرداری، نقشه برداری، پی کنی و بتن ریزی در 70 واحد روستای کرویق انجام شده و کار شناژ و آرموتوربندی 38 واحد نیز صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: کار اسکلت بندی 24 واحد، سقف زنی تیرچه و بلوک 12 واحد و سفت کاری 4 واحد نیز به پایان رسیده است.

با توجه به اینکه قرارداد بسیج سازندگی تنها تا پایان مرحله سفت کاری است، می توان گفت که در مجموع این پروژه در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حبیبی گفت: هم اکنون 42 نفر از بسیج سازندگی استان کرمانشاه در روستای کرویق ورزقان مشغول کار در سرمای شدید منطقه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسین نوری
۱۹:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
اجرتان باخدا خداقوت بسیجی مخلص حق یارتان از اهالی کرویق حسین نوری