ما بايد نسبت به بكارگيري آموزه هاي ديني در امور و مسائل جاري زندگي شخصي و اداري اهتمام جدي داشته باشيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علي اسماعيلي سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در جمع اعضاي ستاد هفته كتاب سخن مي گفت ضمن اشاره به وظايف ديني و تأكيدات دين مبين اسلام بر صرفه جويي گفت: ما بايد نسبت به بكارگيري آموزه هاي ديني در امور و مسائل جاري زندگي شخصي و اداري اهتمام جدي داشته باشيم و اعضاي ستاد برگزاري هفته كتاب پيشگام اين موضوع و زمينه ساز فرهنگ صرفه جويي در همه ابعاد باشند.
وي با اشاره به وضعيت كاغذ در شرايط كنوني خواستار توجه جدي به مقوله صرفه جويي و دوري از اسراف در اين حوزه  شد و گفت: اين ستاد با تدوين دستورالعملي نسبت به صرفه جويي در مصرف كاغذ در تمامي سطوح در جامعه بويژه در دستگاههاي دولتي اقدام كند.
سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، فرهنگ سازي و تغيير نگاهها و الگوسازي جديد در شيوه مصرف كاغذ را يكي ديگر از اولويت ها در هفته كتاب دانست و گفت: اعضاي ستاد هفته كتاب نسبت به برنامه ريزي آن در اين هفته اقدام نمايند.
وي بهره گيري از تكنولوژي روز در حوزه نشر و توسعه نشر ديجيتال در كشور را از ديگر اقداماتي دانست كه اعضاي ستاد هفته كتاب بايد نسبت به آن فرهنگ سازي كنند.
علي اسماعيلي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حضور جدي و تاثيرگذار همه نهادهاي دولتي و غير دولتي در ستاد هفته كتاب گفت: اين حضور پرشور نشان از دغدغه همه دستگاهها به مسئله كتاب و كتابخواني در جامعه است و اين موضوع را بايد قدر دانست و به فال نيك گرفت و براي آن برنامه ريزي كرد.
وي با تأكيد بر دوري از كارهاي كليشه اي گفت: از هر برنامه، پيشنهاد و راهكار نو و مبتكرانه براي بالا رفتن سرانه مطالعه در كشور حمايت مي كنيم.
سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد همچنين به حضور فعالانه ايران در نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت اشاره كرد و افزود: تنها وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامي 700 عنوان كتاب از تازه هاي نشر ايران را در اين نمايشگاه عرضه خواهد كرد.همچنين عناويني نيز با موضوع پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) نيز در غرفه ايران در معرض ديد علاقمندان قرار خواهد گرفت.
اسماعيلي فعال شدن استانهاي كشور در ايام هفته كتاب با هدف هم افزايي و حمايت از راه اندازي "راديو كتاب" را از ديگر اولويت هاي اين ستاد برشمرد و گفت: امسال برنامه ريزي شايسته از سوي ستاد مركزي هفته كتاب براي اختصاص يكي از روزهاي هفته به  اهداي كتاب صورت گيرد.
بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار"  از 20 تا 27 آبان ماه در سراسر كشور برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار