دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر آذربايجان شرقي با بيان اينكه بخش عمده اي از اقتصاد شهرستان اسكو بر پايه گردشگري تعريف شده، تصريح كرد: آينده شهرستان اسكو در دست صنعت گردشگري است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي در آيين افتتاح هتل قصر اسكو، افزود: با وجود فعال بودن بخش كشاورزي در اين شهرستان، گردشگري بر ديگر حوزه هاي اقتصادي در اسكو برتري دارد.

وي با اشاره به وجود سه منطقه نمونه گردشگري در شهرستان اسكو خاطرنشان كرد: هر سه منطقه نمونه تورامين ايلخچي، جزيره اسلامي و روستاي تاريخي كندوان به بخش خصوصي واگذار شده است كه سرمايه گذاري هاي خوبي نيز در آنها صورت گرفته است.

محمدي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي گردشگري در اسكو يادآور شد: طي 20 سال آينده ساخت و راه اندازي دست كم 8 هتل مجهز و با امكانات عالي در اين شهرستان پيش بيني شده كه هتل قصر اسكو به عنوان اولين هتل از اين موارد به بهره برداري رسيد.

وي با تاكيد بر اينكه سرمايه گذار نيز همچون گردشگر فرار است و بايد براي نگهداشتن و جذبشان امنيت و حمايت را افزايش داد، افزود: در سايه حمايت هايي كه طي چهار سال اخير از بخش خصوصي صورت گرفته، آذربايجان شرقي توانسته براي طرح هاي گردشگري با ارزش بيش از 30 هزار ميليارد ريال مجوز سرمايه گذاري صادر كند.

عضو شوراي مشورتي گردشگري كشور با اشاره به در جريان بودن 11 هزار ميليارد ريال از طرح هاي سرمايه گذاري گردشگري در استان و آماده بهره برداري بودن بسياري از آنها، تشريح كرد: نزديك به 10 هزار ميليارد ريال طرح سرمايه گذاري اخيرا در آذربايجان شرقي آغاز به كار كرده است.

محمدي با بيان اينكه گردشگري تا پيش از دولت نهم در كشور و به ويژه آذربايجان شرقي مغفول مانده بود، ادامه داد: تاسيسات و زيرساخت هاي گردشگري تا پيش از دولت آقاي احمدي نژاد كم بود و از نظر نرم افزاري مشكلاتي در اين حوزه داشتيم به طوري كه آذربايجان شرقي براي شناساندن ظرفيت هاي خود براي تبديل شدن به قطب گردشگري با موانع بسياري روبرو بود.

وي با بيان اينكه اكنون آذربايجان شرقي توانسته خود را به عنوان قطب مهمي در صنعت گردشگري كشور به خصوص براي گردشگران خارجي معرفي كند، افزود: با توجه به نقش سرمايه گذاري ها و ايجاد زيرساخت ها براي توسعه اين صنعت اهتمام ويژه اي براي جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي صرف شد به طوري كه پيش بيني مي شود با احتساب آمار سال 91 ، حجم سرمايه گذاري ها و اعطاي مجوزها در بخش گردشگري استان بالغ بر 40 هزار ميليارد شود.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بهره برداري از چندين هتل و هتل آپارتمان طي دو هفته پيش رو در آذربايجان شرقي، اظهار داشت: 25 هتل و هتل آپارتمان در شهرستان هايي همچون تبريز، كليبر، مراغه و هشترود افتتاح خواهند شد.

محمدي با اشاره به بهره برداري از هتل قصر اسكو به عنوان اولين هتل افتتاح شده از اين 25 هتل يادآور شد: اين هتل در 7 طبقه ساخته شده كه فاز نخست آن داراي زيربنايي بيش از 1650 متر مربع است.

وي تشريح كرد: پنج طبقه اين هتل به اتاق ها و دو طبقه ديگر به پاركينگ و رستوران اختصاص دارد، كه فاز نخست آن با اتمام ساخت 30 اتاق و مجموعه پاركينگ و رستوران هم اكنون آماده بهره برداري است و فاز دوم با ساخت 24 اتاق ديگر و مجموعه هاي استخر و سالن اجتماعات طي مدت دو سال راه اندازي خواهد شد.

محمدي با اشاره به اشتغال 17 نفر به عنوان كادر در اين هتل، يادآور شد: فاز نخست هتل قصر اسكو با هزينه 14 ميليارد ريال به اتمام رسيده و براي ساخت فاز دوم هزينه اي بيش از 10 ميليارد ريال پيش بيني شده است.

يادآور مي شود، هتل قصر اسكو با حضور آقای مهندس محمدپور مشاور عالي رییس سازمان و مديركل حوزه رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، جمعي از مديران استاني، فرماندار شهرستان اسكو، تعدادي از مديران شهرستان و جمعي از فعالان صنعت گردشگري آذربايجان شرقي افتتاح شد. /س

 

برچسب ها: اسکو ، صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.