درماتیت زنان خانه دار House Dermatits بیشتر در زنان خانه دار مشاهده می شود که بهتر است این خبر را مطالعه کنند.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی امریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درماتیت زنان خانه دار همانگونه که از نامش مشخص است بیشتر در زنان خانه دار مشاهده می شود اما به طور اصولی هر فردی که با آب و مواد پاک کننده به میزان زیادی سر و کار داشته باشد نظیر سرآشپزها، نظافتچی ها، پرستاران، مکانیک ها و نظایر آن ممکن است ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در این افراد در اثر تماس های مکرر و طولانی مدت با آب و مواد پاک کننده، آب و قسمت عمده چربی اپیدرم از دست رفته و در نتیجه پوست خشک و ترک دار شده و در طولانی مدت نیز عوارض جدی ایجاد می کند.

انتظاری متذکر شد: ضایعات به طور معمول در پشت انگشتان شروع می شود و به تدریج گسترش پیدا می کند. عفونت ثانویه نیز شایع بوده و باعث تشدید علائم می شود که به شکل ترک های پوستی، التهاب، قرمزی و در موارد شدید تر درد نیز اضافه خواهد شد و در موارد شدید ممکن است بستر ناخن نیز گرفتار می شود.

این متخصص خاطر نشان کرد: مهمترین اقدام درمانی برای بیماری پیشگیری از بروز آن است و در موارد شدید با نظر پزشک اقدامات درمانی مناسب به عمل آید اما مهمترین اقدامات پیشگیرانه کاهش استفاده از آب و ترکیبات شوینده است و در صورت ضرورت هنگام استفاده از آب و مواد شوینده به طور حتم توصیه می شود که از دستکش مناسب استفاده شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار