وزير دفاع آرژانتين روز دوشنبه از رزمايش هاي نظامي انگليس نزديک جزاير مورد مناقشه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، "آرتورو پوريسلي" در دهمين کنفرانس وزراي دفاع کشورهاي آمريکايي در يونتا دل استه در اروگوئه هشدار داد رزمايش هاي نظامي انگليس شامل استفاده از موشک ها با وجود ممنوعيت استفاده از چنين تسليحاتي نه فقط در حريم دريايي آرژانتين خواهد شد.
پوريسلي از چنين اقدامات نظامي ابراز تاسف کرد به ويژه اينکه کشورهاي عضو اين کنفرانس توافق کرده اند در زمينه اعتماد سازي هر چه بيشتر و تقويت امنيت به عنوان ابزاري براي تضمين صلح تلاش کنند.
آرژانتين هفته گذشته در مخالفت با اين رزمايش ها شکايت نامه رسمي به دولت انگليس ارائه و لندن نيز پاسخ داد اين رزمايش ها ، عادي هستند.
مسئله جزاير مورد مناقشه که در آرژانتين مالويناس و در انگليس فالکلند ناميده مي شوند ، در دستور کار اصلي اين کنفرانس در يونتا دل استه حدود صد و چهل کيلومتري شرق مونته ويدئو پايتخت اروگوئه گنجانده نشده است.
دوم آوريل ، سي امين سالگرد جنگ هفتاد و چهار روزه آرژانتين و انگليس موسوم به جنگ مالويناس بود که در جريان آن ششصد و چهل و نه سرباز آرژانتيني و دويست و پنجاه و پنج سرباز انگليسي کشته شدند.
  آرژانتين براي به دست آوردن تماميت ارضي اين جزاير که از سال هزار و هشتصد و سي و سه ميلادي به اشغال انگليس درآمده ، تلاش کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار