تظاهرات کنندگان خشمگین در کراچی پاکستان خواستار قطع روابط کشورهای اسلامی با آمریکا و برخی کشورهای غربی شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، هزاران نفر از تظاهرکنندگان در شهر کراچی پاکستان در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی تظاهرات کردند.

حسین محنتی از رهبران جماعت اسلام کراچی گفت به نظر من بسیار مهم است که مردم علیه توهین به اسلام و پیامبر گرامی اسلام تظاهرات کنند. به نظر من باید علاوه بر این راهپیمایی ها دولتهای مسلمان هم در عمل سفرای فرانسه و آمریکا را اخراج کنند.

یک تظاهرکننده که خود را نماینده جامعه مسیحیان کراچی معرفی کرد گفت من این فیلم موهن را به شدت محکوم می کنم زیرا حضرت محمد(ص) برای مسیحیان نیز قداست و احترام دارد.

شرکت کنندگان علاوه بر محکوم کردن ساخت این فیلم از همه دولتهای مسلمان خواستند تا روابط خود را با آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی قطع کنند.

یک جوان تظاهرکننده گفت باید جلوی پخش و انتشار این فیلم موهن را گرفت زیرا این فیلم احساسات کل امت اسلامی را جریحه دار کرده است. در عین حال ما تاکید می کنیم مسلمانان در راهپیمایی های خود از خشونت پرهیز کنند و رفتاری مسالمت آمیز داشته باشند.

یک جوان دیگر گفت: کاری که آمریکا انجام داده است خشم همه مسلمانان را برانگیخته است. این فیلم موهن باعث شد صلح جهانی به خطر بیفتد. اگر قوانینی بین المللی علیه ساخت چنین فیلمها و مطالب موهنی وضع شود در آینده چنین اتفاقاتی تکرار نخواهد شد.

یک تظاهرکننده دیگر گفت به نظر من باید قوانینی تصویب شود که احترام به همه ادیان و پیامبران را لازم و اجازه ندهد کسی به این مقدسات توهین کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار