گروگان‌های آزاده شده جمعیت هلال احمر کشورمان در لیبی و خانواده آنها عصر دوشنبه با وزير امورخارجه كشورمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی در این دیدار صمیمی  ضمن تبریک آزادی و بازگشت امدادگران به گروگان گرفته شده جمعیت هلال کشورمان در لیبی، این موفقیت را مرهون تلاش‌ها و پیگیري‌های مستمر دستگاه دیپلماسی با هماهنگی و همکاری سایر بخش‌های ذی‌ربط دانست و از همه دستگاه‌ها به خصوص همکاران خود در دستگاه دیپلماسی و سفارت کشورمان در طرابلس تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه آحاد مردم فداکار ایران در خلال دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، باورها و ارزش‌های انسانی و الهی مثل ایثار و فداکاری را اثبات کردند، حضور امدادگران جمعیت هلال احمر کشورمان در کشور لیبی را در راستای همان باورها و ارزش‌های متعالی و خدمت به مردم لیبی توصیف کرد.           
 
وي افزود: به طور قطع تجربه شما در این ماموریت الهی و انسانی در جهت کسب رضایت الهی و خدمت به خلق خدا، عزم شما سفیران صلح و دوستی و انسان دوستی را در ماموریت ارزشمندتان راسخ تر خواهد کرد.
 
صالحی همچنین با اشاره به تلاش دشمنان ایران اسلامی برای مخدوش کردن چهره کشورمان در بین افکار عمومی جهان و منطقه خاطر نشان کرد: در سایه ایثار و فداکاری این عزیزان و صبر و شکيبایی خانواده های این عزیزان علی‌رغم دوران سخت اسارت و مظلومیت، پیام نوع دوستی و انسانیت مردم شریف ایران به آحاد ملتهای جهان از جمله مردم مسلمان لیبی رسید و مردم و دولت لیبی که خود از خدمات و تلاش‌های انسان دوستانه این عزیزان آگاه بودند، با ابراز ناراحتی از وقوع این حادثه، نسبت به آزادی امدادگران هلال احمر کشورمان اهتمام داشتند.
 
صالحی در این راستا از تلاش‌ها و پیگیری های صورت گرفته از سوی دولت لیبی به خصوص وزیر امور خارجه این کشور و برخی کشورهای ديگر در جهت آزادی گروگان های آزاد شده جمعیت هلال احمر کشورمان تشکر و قدردانی کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد آزادی و بازگشت زائران عزیز کشورمان که در کشور سوریه به گروگان گرفته شده اند ، و خوشحالی خانواده های این عزیزان هم باشیم.
 
در ابتدای این مراسم که محمد شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین المللی و حقوق بشردوستانه ، غلامرضا شاه رضایی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی، فردین بلوچی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، محمد عباسی مدیر کل حوزه ریاست  سید منتظر شبر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و سید حسن موسوی مشاور ریاست جمعیت هلال احمر و محمد علی شریفی فرد کارشناس امور بین الملل جمعیت هلال احمر کشورمان و خانواده های ایشان، همچنین قشقاوی معاون امور کنسولی و ایرانیان وزارت امور خارجه و تعدادی از مدیران و کارشناسان دستگاه دیپلماسی حضور داشتند، اکبری سفیر کشورمان در لیبی گزارشی از روند تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته از سوی مقامات کشورمان و رایزنی های صورت گرفته با مقامات رسمی و غیررسمی لیبی ارائه کرد.
 
همچنین ظاهر رستمی مدیر کل جمعیت هلال احمر نیز طی سخنانی از تلاشهای مجدانه ، دلسوزانه و شبانه روزی مسئولین دستگاه دیپلماسی و سفیر کشورمان در طرابلس به خصوص شخص صالحی در روند پیگیری این موضوع و آزادی این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.
 
در پایان این مراسم سرکار خانم صالحی همسر وزیر امور خارجه هدایايی به همسران گروگان های آزاده شده جمعیت هلال احمر کشورمان به پاس قدردانی از صبر و شکیبایی ایشان و به رسم یادبود تقدیم کرد.

انتهای پیام/
پ2
برچسب ها: صالحی ، ایران ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار