اينكه هر برترين گلزني حتما برترين بازيكن نيست قبول ولي ليگي كه پويا باشد به طور قطع براي تيم ملي آن كشور بازيكن و پديده سازي مي كند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ماجرا تكراري است اين جا دنياي پراسترس فوتبال است فرقي نمي كند شما در كجاي دنيا هستيد يا زير نظر كدام سرمربي مهم اين است كه اين جا دنياي بي رحم مستطيل سبز است و سرمربيان هر قدر سرشناس بزرگ زيرفشار هستند فشاري كه از آنها نتيجه مي خواهند و همين فوتبال نتيجه گرا مي شود كه ميانگين سني بازيكنان يك تيم را بالا مي برد.

در پايان هفته يازدهم ليگ برتر 218 گل در 96 مسابقه به ثمر رسيده است كه 116 بازيكن خالق آن بوده البته 3 گل به خودي نيز در ميان گل ها ديده ميشود.

هم چنان پس از يازده هفته جلال رافخايي از تيم ملوان با 8 گل قرار دارد ولي رافخايي عليرغم دعوت به تيم ملي خيلي زود خط خورد تا دوباره تلاش در ليگ معياري براي دعوت به تيم ملي نباشد.

درجمع 6 گله هاي ليگ نيز يعقوب كريمي از نفت تهران، ميلاد نوري از صباي قم قرار دارند.

ميلاد نوري نيز عليرغم دعوت به تيم ملي به تازگي از ليست اين تيم خط خورد. جواهير سوكاي از تيم سپاهان با 5گل در رده بعدي قرار دارد، در ليست 4گله ها نيز مجتبي شيري از راه آهن، مهدي نظري از فجر، سجاد شهباززاده و سعيد  دقیقی از سایپا،‌ رسول نویدکیا از نفت آبادان، علیرضا جهانبخش از داماش گیلان و رادمیر چالوویچ از سپاهان قرار دارند.

در جمع 3 گله‌های لیگ نیز،‌ لوسیانو پریدا و مهدی نوری از فولاد،‌ جابر انصاری و محمدرضا حسینی از فجر،‌ محمد حسین مهر آزما و ایمان موسوی از نفت، روح اله عرب بهادر عبدلی از راه آهن،‌رامین رضائیان از صبا، اسماعیل فرهادی از ذوب آهن، رضا ناصحی از آلومینیوم،‌ فلاویو لوپز از تراکتور و میلاد عزیمی از سایپا و آرش برهانی از تیم استقلال قرار دارند.

همچنین اسماعیل شریفات بختیار رحمانی،‌ عبداله کرمی،‌ آرش افشین و ایوب کلانتری از فولاد،‌ افشین چاووشی، امین متوسل زاده و حسین ابراهیمی از داماش- امیر بزرگی،‌ روح اله سلطانی و محمدرضا طهماسبی از پیکان، هادی تامینی از سپاهان- قاسم دهنوی، فرزاد حاتمی- محمد ابراهیمی و احسان حاج صفی از تراکتور سازی تبریز قرار دارند.

بابک لطیفی و عباس محمدرضایی و مجتبی ترشیز از فجر، فرزاد آشوبی، علیرضا عباسمرد از راه آهن،‌ محمد قاضی از پرسپولیس، فرید عابدی از گهر،‌ سجاد مشکل پور و رضا خالقی فر از نفت آبادان و  فابیو جان واریو از استقلال و مصطفی شجاعی،‌ رضا عنایتی از مس کرمان در لیست یک گله‌های لیگ هستند.

با این حساب گویا درخشیدن در لیگ برتر چندان تاثیری روی نظر سرمربیان و کادر فنی تیم ملی ندارد.

بازیکنانی که تحت فشارهای سنگین به آقای گلی یا تاثیر گذار بودن در تیم‌هایشان می‌اندیشند تا یکی از دلایلشان هم به پیراهن تیم ملی رسیدن باشد حالا دیگر به نظر مي رسد انگیزه‌هایشان رنگ و روی سابق را ندارد.

این جا دنیای بی‌رحم و بی‌وفا مستطیل سبز است آقای گل‌ها جایی در تیم ملی ندارند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار