معاون امور منطقه اي و بين الملل پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از برگزاري نهمين اجلاس افسران رابط پليس هاي مبارزه با مواد مخدر جهان با حضور نمايندگان 5 قاره جهان خبر داد


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ رضواني معاون امور منطقه اي و بين الملل پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام اين خبر گفت: اين اجلاس با هدف تعامل بين المللي و فراهم كردن زمينه همكاري در حوزه مبارزه با مواد مخدر، بين پليس كشورهاي منطقه و جهان، امروز آغاز بكار کرد.
وي افزود: 30 تن از افسران رابط و نمايندگان حدود 20 كشور از جمله كشورهاي منطقه، همسايه، اروپايي، آفريقايي، آمريكاي جنوبي، عربي و آسياي ميانه در اين اجلاس شركت کردند.
دبيرنهمين اجلاس افسران رابط پليس هاي مبارزه با مواد مخدر جهان تصريح كرد: اطلاع رساني و تعامل با كارشناسان پليس مبارزه با مواد مخدر ساير كشورهاي جهان، اين فرصت را فراهم مي كند تا نمايندگان و روساي پليس با توانمندي و اقدامات يكديگر آشنا شوند.
سرهنگ رضواني، تاكيد كرد: تبادل اطلاعات بين پليس كشورهاي مبارزه با مواد مخدر، منجر به مقابله منسجم و هماهنگ با فعاليت هاي مجرمان شبكه هاي قاچاق مي شود.
وي، يادآور شد: كارشناسان پليس مبارزه با مواد مخدر كشورها، تصميم سازان حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند و اطلاع از اقدامات، توانايي ها و سياست هاي مبارزه با مواد مخدر منطقه و جهان، در تصميم گيري ها، موثر خواهد بود.
معاون امور منطقه اي و بين الملل پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با اشاره به اينكه اين اجلاس از امروز به مدت 2 روز در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار مي شود، اذعان داشت: طي اين دو روز، برنامه هاي مختلفي براي شركت كنندگان در نظر گرفته شده است كه از جمله بازديد از موزه و مركز سگ مواد ياب پليس مبارزه با مواد مخدر مي باشد.
وي افزود: در روز سوم نيز، نمايندگان و افسران پليس مبارزه با مواد مخدر كشورها، از مرز بازديد خواهند كرد و از نزديك با اقدامات نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران براي انسداد و ممانعت از ورود مواد مخدر به كشور، آشنا خواهند شد.
سرهنگ رضواني، در پايان يادآور شد: برگزاري اين اجلاس از ابتكارات جمهوري اسلامي ايران است، كه از سوي نيروي انتظامي و با مشاركت ستاد مبارزه با مواد مخدر و UNODC برگزار مي شود./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار